[Karty] ODP: [Karty] Re: [Karty] ODP: [Karty] Re : [Karty] Re: Eurobank już c hodzi

Radosław Wójcik karty@listy.icm.edu.pl
Tue, 30 Sep 2003 14:18:38 +0200

Ok, ale znowu piszesz o pojedynczym przypadku, ale chyba nie muszę Ci
tłumaczyć że można zrezygnować z dokładności (w tym przypadku wybrania
wyłącznie dobrych klientów) na rzecz mniejszych kosztów. W sumie bank woli
się narazić na pewne straty niż wydać na inteligentniejszego
pracownika(-ów) który wyłapałby takie przypadki. Poza tym ILU pracowników
(byłych) tej firmy faktycznie nie spłaciło tych kredytów?

> Już kiedyś pytałem na tej liście, niestety nikt mi nie odpowiedział -
> o to, dlaczego Kowalski pracujący na umowę o pracę na czas określony
> na 2 lata w czwartym miesiącu pracy jest gorszym kredytobiorcą od
> Nowaka pracującego na umowę o pracę na czas nieokreślony - w tymże
> czwartym miesiącu pracy?
>
> Przecież w razie "wpadki" (zwolnienia pracownika) kredytodawca takowym
> zaświadczeniem może się jedynie podetrzeć.

Przypuszczam, że prawdopodobieństwo niespłacenia w tym drugim przypadku jest
mniejsze - takie może być jedno z sensownych uzasadnienień.

Radek Wójcik