[Karty] Re: [Karty] ODP: [Karty] Re: [Karty] Re: E urobank już c hodzi

Piotr J. Ochwal karty@listy.icm.edu.pl
Tue, 30 Sep 2003 10:01:10 +0200

Radosław Wójcik wrote:
> Ale ILU jest takich kredytobiorców których pracodawcy zwalniają zaraz po
> wystawieniu takiego zaświadczenia???

Mieszkam na Śląsku. Znam przynajmniej jeden zakład pracy, który przed
zwolnieniami grupowymi nawystawiał takowych zaświadczeń, żeby ludzie
mogli pobrać kredyty. I co zrobiły "mądre inaczej" banki i SKOK-i?
Oczywiście kredytów poudzielały. Bo przecież specjalistka od
scentralizowanego scoringu pracująca w Warszawie (która przyjechała
tamże za robotą z Ostrołęki czy innych Szypliszek) nie ma pojęcia, że
przedsiębiorstwo X z miasta Y na Śląsku szykuje się do ogłoszenia
upadłości.

> Więc taki zaświadczenie nie daje 100 % pewności ale jak przypuszczam
> wyższą o pare %%

Już kiedyś pytałem na tej liście, niestety nikt mi nie odpowiedział -
o to, dlaczego Kowalski pracujący na umowę o pracę na czas określony
na 2 lata w czwartym miesiącu pracy jest gorszym kredytobiorcą od
Nowaka pracującego na umowę o pracę na czas nieokreślony - w tymże
czwartym miesiącu pracy?

Przecież w razie "wpadki" (zwolnienia pracownika) kredytodawca takowym
zaświadczeniem może się jedynie podetrzeć.