[Karty] Re: [Karty] Re: Eurobank już chodzi

Witold Dębicki karty@listy.icm.edu.pl
Sun, 28 Sep 2003 20:14:54 +0200

From: "Mariusz A. Jasiński" <mja@onet.pl>
> mBank gra w miarę uczciwie, nie ukrywa prowizji i oprocentowania,
> wszystko w tabelach jest podawane, z założenia oferuje produkty po
> atrakcyjnej cenie

Wszystko prawda, ale chyba dalej sie nie rozumiemy ;( EB (IMO) chce dzialac
troche na innej zasadzie. Ten sam masowy klient, tylko że dostępność inna.
Żeby założyc konto w mB i dostać kredyt (fakt, ze to dobre produkty) trzeba
przynieść stertę zaświadczeń i liczyć sie z tym że bedzie to trwało ok. miesiąca
! W EB (mówią), że zajmie to 20min.

> Eurobank oferuje drogie kredyty, ukrywa prowizje, doradca dając mi
> ulotki o eurpożyczce i koncie, dał mi tabele opłat do konta, ale
> tabeli opłat do tej pozyczki i oprocentowań już mi nie dał

Otoż to. Wydaje sie ze bedzie to sprzedaz zeby zlapac klienta (napalonego?) na
jakies dobra konsumpcyjne (buszującego po markecie) i dać mu kredyt w 20min,
zeby mógł od razu (bez wychodzenia z marketu) polecieć i kupić sobie np.
telewizor. A że bedzie drogo to inna sprawa ;-)))

> sądzę że klient mBanku nie jest osobą nieumiejącą liczyć, która skusi
> się ofertą Eurobanku, dlatego nie uważam że mBank i eurobank to
> "podobna masówka"

IMHO podobna w sensie pozycjonowania, choć oczywiście znacząco różna w sensie
funkcjonowania/działania.

> a czy ja gdzies go skreślam, wypowiadam się tylko negatywnie o ich
> sposobie sprzedaży ze swojego punktu widzenia,

Ok. Ale pamiętaj, że w mB rok temu też prawie nic nie bylo.

> dla mnie to nie jest atrakcyjny bank, na razie nie widzę tego banku
> jako konkurenta nowoczesnej bankowości, np. Multibanku (z którego
> osobiście korzystam) czy Citibanku

Ano właśnie. Multi czy Citi to __INNY__ segment rynku. Co do tego, że citek czy
multi nie jest dla _masowego_ klienta, to chyba nie mamy wątpliwości ? ;-)

--
Pozdawiam,
Witek