[Karty] komentarz do eip w karty online

Sebastian Malarz karty@listy.icm.edu.pl
Fri, 31 Oct 2003 02:20:02 +0100

> bardzo trudno jest zgłosić niezwłocznie coś co się niewydarzyło
> - dlaczego ja jako klient mam dbać o interesy banku?

Ale ty nie dbasz o interesy banku - ty w ten sposób dbasz o SWOJE
własne interesy, po to w końcu jest wyciąg operacji aby go sobie
KLIENT sprawdził. Bank nie drukuje tych wyciągów sam dla siebie.

> Jak mi 6, 30 maja i 30 czerwca za 2 telefony nie zdjeli opłat PZ
> to zauważyłem to NIEWYKONANIE dopiero jak mi przyslali
> w lipcu ponaglenie.

Moim zdaniem to jednak jest w tym trochę twojej winy (a nie tylko
banku).

Po to są właśnie te wyciągi aby je sprawdzać i kontrolować. Oczywiście
niewykonanie czegoś jest dużo trudniej zauważyć niż np. dwukrotne
wykonanie tej samej operacji bądź wykonanie operacji której się
nie zleciło.

Bank może w ogóle nie drukować wyciągów, nie drukuje je również
po to żeby sobie sam sprawdzać wydruk z ekranem komputera.
Po to prawo bankowe i inne akty prawne nakładają obowiązek
generowania i doręczania zestawień aby klient mógł dbać o swoje
interesy.

 A jak nie chce, nie odbiera wyciągów, nie kontroluje operacji
na wyciągach, nie sprawdza i nie interweniuje jak nie otrzyma
zestawienia to, wybaczcie, ale chyba sam sobie jest winny ?

Pozdrawiam,
Sebastian Malarz