[Karty] komentarz do eip w karty online

krzysztof korus karty@listy.icm.edu.pl
Fri, 31 Oct 2003 18:01:03 +0100

Tutaj lobbing bankowy przy ustawie był niezwykle, jak widać, skuteczny. W
polskim prawie ryzyko niedojścia oświadczenia wymagającego dojścia do
adresata zawsze spoczywa na składającym (art 61 k.c.). No ale przepis jest
wyraźny, klient ma obowiązek zgłosić niedojście w umówionym terminie
zestawienia. Zawsze jednak można przetrenować bank zawiadamiając go, iż
następne też nie doszło (chociaż czy tu też jest taki obowiązek, trzeba się
zastanowić). Wtedy być może przy 3 wysyłce wyśle już listem poleconym :-) A
wtedy się już PJO wypowie, czy dowód nadania stanowi o treści nadanego pisma
:-) A tak trochę odchodząc od tematu: nie pamiętam czy to już było na
liście. Opowiada się o pewnym adwokacie, który codziennie wysyłał do sądu
pustą kopertę listem poleconym. Na każdy dzień miał odpowiedni dowód
nadania. Gdy spóźnił się z jakimś pismem, wtedy dołączał odpowiedni dowód i
szedł w zaparte :-) Nie wiem czy to prawda czy anegdota, ale podoba mi się,
szczególnie na okoliczność doręczeń bankowych :-)
hris