[Karty] komentarz do eip w karty online

krzysztof korus karty@listy.icm.edu.pl
Fri, 31 Oct 2003 11:25:05 +0100

> Ależ to bez sensu co piszesz, niezłe :-))
MOCNE SŁOWA
> Trudno mówić o bezpodstawym wzbogaceniu się banku, gdy bank odrzuci
> reklamację jako niezasadną np. gdy uzna że do transakcji doszło wskutek
> nieprzestrzegania przez klienta wymogów jakie stawia na nim ustawa.
Bezp wzbogacenia nie ma wtedy, gdy RZECZYWIŚCIE doszło do transakcji wskutek
..., ale nie wtedy, gdy wydawca tak uzna! To zasadnicza różnica. Jesli
wydawca tak uznał, a rzeczywiście było zawinienie i klient pójdzie do sądu -
wtedy przegra naturalnie. Musielismy sie gdzieś nie zrozumieć.
> To czy klient ponosi odpowiedzialność czy nie, jest kwestią uznania przez
> bank
> w odniesieniu oczywiście do ustawy, umowy i regulaminu karty.
> Jeżeli klient
> się
> z tym nie zgadza, wówczas sprawę rozpatruje sąd i ocenia kto ponosi
> odpowiedzialność za kwestionową transakcję.
Odpowiedzialność rozumiesz jako "czy ściągnąć mu kasę z konta". Tak, to
rzeczywiście zależy od uznania banku. Ja za odpowiedzialność uznaję
istniejące na gruncie prawa i umowy wymagalne roszczenie o zapłatę. Jeśli
się zdarzy, że uznanie rozminęło się z odpowiedzialnością cywilnoprawną
wtedy mamy bezpodst wzbogacenie. Ale to są oczywistości, powtarzam,
musieliśmy się gdzieś nie zrozumieć.
hris