[Karty] komentarz do eip w karty online

Sebastian Malarz karty@listy.icm.edu.pl
Fri, 31 Oct 2003 10:57:59 +0100


> > Tak, ale pod warunkiem uznania reklamacji przez bank :-)
>
> No, to byłoby piękne :-) Jeśli według obowiązujących przepisów prawa oraz
> klauzul regulaminów ZGODNYCH Z PRAWEM posiadacz nie ponosi
odpowiedzialności
> za daną operację, wydawca ma oddać pobraną kwotę, z odsetkami. I to na
> zasadzie przepisów o bezpodstawnym wzbogaceniu, a nie u.e.i.p. (a
dokładnie
> nienależne świadczenie).
>
> To, czy bank uzna reklamację czy nie, nie ma
> znaczenia.

Ależ to bez sensu co piszesz, niezłe :-))

Po co w ogóle klient ma składać reklamacje a bank ją rozpatrywać, skoro
to nie ma znaczenia ? :))) Po prostu wpiszmy do ustawy: każda złożona
przez klienta reklamacja jest automatycznie rozpatrzona pozytywnie :-))

Trudno mówić o bezpodstawym wzbogaceniu się banku, gdy bank odrzuci
reklamację jako niezasadną np. gdy uzna że do transakcji doszło wskutek
nieprzestrzegania przez klienta wymogów jakie stawia na nim ustawa.

To czy klient ponosi odpowiedzialność czy nie, jest kwestią uznania przez
bank
w odniesieniu oczywiście do ustawy, umowy i regulaminu karty. Jeżeli klient
się
z tym nie zgadza, wówczas sprawę rozpatruje sąd i ocenia kto ponosi
odpowiedzialność za kwestionową transakcję.

Pozdrawiam,
Sebastian Malarz