[Karty] komentarz do eip w karty online

Sebastian Malarz karty@listy.icm.edu.pl
Fri, 31 Oct 2003 11:51:38 +0100

> MOCNE SŁOWA

Ale za to żartobliwe :)

> Odpowiedzialność rozumiesz jako "czy ściągnąć mu kasę z konta". Tak, to
> rzeczywiście zależy od uznania banku. Ja za odpowiedzialność uznaję
> istniejące na gruncie prawa i umowy wymagalne roszczenie o zapłatę.

No tak - ale to jest oczywiste. Nie wyobrażam sobie, żeby bank odrzucił
reklamację, obciążył klienta i gdy klient kieruje się do sądu to bank
uznaje mu rachunek :-) Oczwywiście gdy sąd uzna racje klienta, wówczas
bank mu zwraca kwotę.

Nie wiem natomiast czy obciążenie rachunku klienta do czasu zakończenia
sprawy sądowej (i późniejszy jej zwrot przez bank) można jednoznacznie
uznać w sensie prawnym za bezpodstawne wzbogacenie się banku. Ale
akurat nazwanie tego tak czy siak nie zmienia tematu dyskusji.

Pozdrawiam,
Sebastian Malarz