Automatyzacja

Wojciech Bojdol wojboj w htcon.pl
Czw, 13 Gru 2001, 19:57:12 MET

On Thu, Dec 13, 2001 at 02:59:21PM +0100, zamszu wrote:
> Dlaczego  w polskich wezlach nie ma ma mozliwosci zalozenia tunelu przez
> www? Czy jedynym powodem jest chec ograniczenia (zniechecenia) osob chcacych
> podlaczyc sie do 6bone? Czy moze potrzeba weryfikacji tunelobiorcow? Powoli
> dochodzi do tego, ze polski 6bone opiera sie na zachodnich tunnel brokerach
> (wiem, przesadzam). Problem jest nie tylko z szybkim i sprawnym przyznaniem
> tunelu, ale nawet ze zmiana np. ip koncowki dla juz istniejacych tunelow
> (wide post jankap).

Teoret. mialy byc wezly regionalne i mielismy unikac tworzenia tuneli miedzy
odleglymi (w sensie traceroute i lokalizacji fizycznej) sieciami.
Automatyczne tworzenie tuneli moze wprowadzic troche balaganu.
Dodatkowo ludzie, ktorzy chca tunele w celach ,,naukowych'' zwykle maja
wystarczajaca cierpliwosc, zeby wyslac pare listow i poczekac.
Faktem jest jednak, ze czasami podlaczenie sie do 6bone czy tez jakies
zmiany (typu zmiana IP) trwaja faktycznie troche za dlugo.
Co jednak mozemy zrobic w kierunku poprawy tego ?
Zatrudnic ludzi, ktorzy by sie tym zajmowali ?
Znalezc takich, ktorym by sie chcialo robic to za darmo ?
Co z tego bedzie dobrego ?

Oczywiscie jesli masz porzadne lacza zawsze mozesz zrobic wlasny wezel
wraz z mechanizmem automatycznego zakladania tuneli - nikt nie broni.

--wb