Automatyzacja

Pawel janekp w qm.pl
Czw, 13 Gru 2001, 22:18:33 MET

On Thu, 13 Dec 2001, Wojciech Bojdol wrote:

> Teoret. mialy byc wezly regionalne i mielismy unikac tworzenia tuneli miedzy
> odleglymi (w sensie traceroute i lokalizacji fizycznej) sieciami.
> Automatyczne tworzenie tuneli moze wprowadzic troche balaganu.
> Dodatkowo ludzie, ktorzy chca tunele w celach ,,naukowych'' zwykle maja
> wystarczajaca cierpliwosc, zeby wyslac pare listow i poczekac.
> Faktem jest jednak, ze czasami podlaczenie sie do 6bone czy tez jakies
> zmiany (typu zmiana IP) trwaja faktycznie troche za dlugo.
> Co jednak mozemy zrobic w kierunku poprawy tego ?
> Zatrudnic ludzi, ktorzy by sie tym zajmowali ?
> [...]

Wlasnie jestem na etapie pisania odpowiedniego softu dla automatycznego
zakladania tuneli. Wlasciwie to polautomatycznego, bo wyszedlem z
zalozenia, ze jak ktos chce tunel to niech wypelni formularz na WWW, to
przyjdzie do mnie, i ja wtedy zatwierdzam w postaci klinkiecia (zaloz lub
odrzuc) i reszta sie automatycznie robi. To jest lacznei z wyszukaniem
ospowiedniego ASN'a ( takiego co juz nie jesy uzywany itd...), dodaniem
odpowiednich rekordow do ripe itp). Jezedli ktos jest zainstersowany to
mozna to podzielic na modulu i pomoc mi w pisaniu :)

Pozdrawiam,
Pawel

--
Covered by PPL