tunel/tpsa

The Undefined undefine w venus.wmid.amu.edu.pl
Wto, 11 Gru 2001, 20:39:20 MET

On Tue, Dec 11, 2001 at 08:29:18PM +0100, Maciej 'Agaran' Pijanka wrote:

> i tak nie potrzeba bgp
nie potrzeba... ale nie szkodzi przeciez ;)

> zakladajac ze kazda sieci sa A::/n B::/m
> ustawiasz normalnie z kazdego routera dla danej sieci trase na 2000::/3
> via dany lokalny wezel do ktorego masz wpiecie w 6bone
> + trase do drugiego z wezlow czyli na A trasa B::/m via tunel do B
> i analogicznie na B
tiam... tylko ze... primo ja moge miec nieco lepsze wyjscie na jakies
hosty. A duo bgp automagicznie powinno wybrac najlepsza trase.

> bgp jedynie mogloby cos poradzic na wypadek padu lacz..gdyby a/b byly na
> roznych szkieletach i mozliwe by bylo ze wezly nie widzialy by sie po v4 a
> widzialy swoje v6-uplinki
z tego co wiem bgp wybierze po prostu najlepsza trase na dana siec.
A czesto juz widzialem sytuacje gdy z uczelni po ipv4 mialem duzo
gorszego "pinga" do jakiegos komputera w ramach tepsy, niz posrednio
przez ipv6(icm).