tunel/tpsa

Maciej 'Agaran' Pijanka agaran w agaran.6bone.pl
Wto, 11 Gru 2001, 20:29:18 MET

On Tue, 11 Dec 2001, The Undefined wrote:

> jedno w sdi w poznaniu. drugie sdi w bylym pilskim.
> ogolnie tepsa ;)

> ee.. chce miec jeden tunel jakis zewnetrzny plus tunel do mnie, plus
> tunel miedzy tymi dwoma sdi. Zazwyczaj jest tak ze ping bezposrednio
> jest mimo wszystko mniejszy niz przez ipv6 (chociaz jak ostatnio sie
> przkonuje wcale to nie jest regula :)

i tak nie potrzeba bgp
zakladajac ze kazda sieci sa A::/n B::/m
ustawiasz normalnie z kazdego routera dla danej sieci trase na 2000::/3
via dany lokalny wezel do ktorego masz wpiecie w 6bone
+ trase do drugiego z wezlow czyli na A trasa B::/m via tunel do B
i analogicznie na B
bgp jedynie mogloby cos poradzic na wypadek padu lacz..gdyby a/b byly na
roznych szkieletach i mozliwe by bylo ze wezly nie widzialy by sie po v4 a
widzialy swoje v6-uplinki
ale to akurat sytuacja dosc specyficzna i raczej niezbyt czesto spotykana
pomijajac awarje np w tpnecie

agaran

--
Maciej 'Agaran' Pijanka <agaran w agaran.6bone.pl> MAP2-6BONE
i386, Linux 2.2, Pine, Mutt, Slrn, Vi(m), IPv6, Gdb,