Uhm

Michal Zapalski michalz w itv.polsat.com.pl
Wto, 13 Lis 2001, 23:24:47 MET

----- Original Message -----
From: Tomasz Miklas <tm w arra.com.pl>
To: <6bone-pl w sunsite.icm.edu.pl>
Sent: Tuesday, November 13, 2001 11:49 PM
Subject: Re: Uhm

> to niestety prawda, ale nie o irc mi chodzi :-) tylko o dostepnosc uslug

> To tez fakt! Jednak to nieco inna sprawa nie udostepniac uslugi z powodu
braku implementacji a z powodu decyzji. Rozumiem swietnie roznice
IPv4<-->IPv6 i propozycja wyciecia irc6 jest jak najbardziej uzasadniona...
Zwlaszcza przy takiej a nie innej mentalnosci uzytkownikow.

Trudno sie nie zgodzic - z jednej strony.

Z innej strony nie ukrywam, ze moim zdaniem dyskusja oscyluje w okolicach
jakiegos blednego punktu.
Moim zdaniem wszystkie - podkreslam - wszystkie uslugi powinny zostac
przeniesione na platforme IPv6, gdyz po to zostala ona wymyslona.

Heh... z tego, co pamietam podstawowym powodem powstania IPv6 byly
wyczerpujace sie pule adresow IPv4, jak rowniez kwestie zwiazane z
bezpieczenstwem samego procesu transmisji danych.

Wracajac do tematu glownego : problemem nie jest sam irc sensu stricto, lecz
duze podklasy adresow IP o liczbie, ktorej nie jestem w stanie nazwac,
ktorych dostepnosc jest stosunkowo prosta dla osob, kore maja chociaz
elementarne pojecia na temat protokolow tunelowania w ramach IPv4. Co za tym
idzie - duza mozliwosc manipulacji vhost-ami, czestsze proby takeoverow,
etc...

Jak slusznie stwierdziles - problemem jest mentalnosc uzytkownikow i cos, co
nazwalbym "kultura korzystania z zasobow sieci". Mysle, ze dostepnosc
konkretnej uslugi pozostaje w gestii administratorow, ktorych obowiazkiem
jest zadbac, aby dostep do niej byl mozliwy na pewnych, okreslonych zasadach
w taki sposob, aby jak najbardziej "zatruc zycie" osobnikom okreslanym
mianem abuserow.

Pozdrawiam,

Michal Zapalski,
Sysadmin @ help.eu.org