automatyczne przydzielanie adresow na mniejszej masce.

Jacek Konieczny jajcus w bnet.pl
Pon, 5 Lis 2001, 13:23:48 MET

On Mon, Nov 05, 2001 at 12:59:26PM +0100, The Undefined wrote:
> Hej,
> Szukam sposobu jak to zrobic. Niby mam do dyspozycji /64 oraz
> ustawione w zebrze przydzielanie adresow jako:
> interface eth0
>  ipv6 nd send-ra
>  ipv6 nd prefix-advertisement 3ffe:8010:50:2::/64
>
> to jednak cos takiego wydaje mi sie za duza rozrzutnoscia.
Już ci adresów brakuje???

> Nie ma sposobu
> by jakos mniej rozrzutniej a bardziej w sposob uporzadkowany przydzielac
> adresy ip?
DHCP

> Na dobra sprawe wystarczylo by przeciez przydzielanie po /96 bo
> kazdy komputer ma adres ipv4 a caly internet ipv4 to 32 bity... Tylko jak
> cos takiego mozna zrobic?
DHCP na IPv6. Ale nie znam żadnej implementacji.

> Przy okazji przegladalem kilka roznych serwerow dhcp6, ale w zadnym nie
> zauwazylem takiej opcji. Ma ktos jakas idee?
DHCP powinno móc przydzialać adresy w sposób jaki sobie tylko admin
zażyczy. Inna sprawa, że RFC wyrażnie mówią, że prefix 64 oznacza
podsieć i bardziej dzilić się tego nie powinno.

Pozdrowienia,
	Jacek