ipv6

Wojciech Bojdol wojboj w htc.net.pl
Śro, 13 Cze 2001, 15:27:52 MEST

On Wed, 13 Jun 2001, Jacek Konieczny wrote:

> Dołączam się do pytania. Na razie działamy na wymyślonym AS, ale lepiej
> byłoby to zalegalizować. Tylko że odpowiedź w stylu "jak nie masz 10MBit
> ATM do dwóch innych providerów to nie dostaniesz AS i daj sobie spokój
> z BGP" mnie nie interesują. Nasz węzeł jest jednym z wiekszych w tej
> chwili w Polsce i nie uważam, żeby z takiego głupiego powodu miał
> zniknąć.

Jesli chodzi o ASN'y dla IPv4 to przyznaje je RIPE, mozesz uzywac takze
AS'a twojego providera, jesli on sie na to zgodzi.
Mozesz takze wystapic do Twojego providera o przyznanie AS'a dla Ciebie,
wtedy on wystapi do ripe i moze go dostac jesli potrzeba jest uzasadniona.
Mozesz oczywiscie zostac LIR'em i wtedy problemow z AS'em duzo miec nie
bedziesz (poza kosztami).
Nie wiem jak ustalono jesli chodzi o AS'y uzywane w IPv6...
prawdopodobnie beda sie one pokrywac.
Jak ktos wie lepiej to niech sprawdzi.
W kazdym razem motyw 2 lacz do niezaleznych operatorow jest prawdziwy,
jednak nie musza to byc lacza 10mbit czy ATM'ki. Potrzebny bedzie
wprawdzie CIR dla polaczen PVC, jednak to tylko troche wieksze koszty.

--wb