Regulamin

Wojciech Scigala 6bone.pl w wojtus.net
Pią, 25 Maj 2001, 08:44:10 MEST

On Fri, May 25, 2001 at 02:55:36AM +0200, Piotr Zurawski wrote:

> Hmmm....czy kazde sdi potrzebuje lacza bgp? Czy kazdy uzytkownik 6bone
> musi miec ruting dynamiczny?
To oczywiscie druga skrajnosc - jak kazda skrajnosc jest niezdrowa.

> Zrobila sie swoista moda na polaczenia bgp, nie wiedziec
> czemu.
Naprawde nie wiesz? :)
Tak samo jak moda na boty ircowe, duzo mp3 ktorych nigdy nie
poslucha i tuzin shelli na kazda okazje. Ludzie chca sie czyms
wyrozniac, czuc lepsi i madrzejsi.

> Tak, ale czy kazdy musi dostawac sesje bgp, bo chce sie bgp pouczyc?!
'Musi' - na pewno nie. Warunek ilosci peerow wydaje mi sie zasadny.
Dodatkowo bym wprowadzil obowiazek motywowania prosby, a Rafala
zaopatrzyl w spora doze powsciagliwosci. Niech sie staraja :)

> Szkielet nie bedzie mial zadnego znaczenia, jesli bedzie
> zaprojektowany w sposob nieodpowiedni. Narazie tworzy sie tak, jak
> wszyscy po kolei maja na to ochote. Wszystko dla wszystkich bez
> wzgledu na rzeczywiste mozliwosci. Ale czy zawsze jest sens? Czesc
> ludzi ma bgp tylko do jednego peera. Po co ? Jesli bedziemy
> kontynuowac ten balagan, to ten pTLA zginie smiercia naturalna.
> Zostanie odrzucony jako zasmiecony, nieuporzadkowany i bezuzyteczny.
I znow kluczowa staje sie osoba przydzielajaca tunele/adresy.
Jedynym sposobem wymuszenia tego jest nieprzydzielanie tuneli, jesli
petent ma blizej dobry inny wezel. Problem w tym, ze jest to
czasochlonne (zeby nie powiedziec upierdliwe) zajecie. Trzebaby do
tego grupy osob.

> Zauwaz, ze w ipv4 warunki uzyskania sesji bgp sa dosc
> restrykcyjne.
Dla zwyklego uzytkownika praktycznie zadne, chyba ze wlasna podsiec
zbuduje.

> bgp jest uzywane tylko po to, zeby sie poduczyc,, czyli
> zmodyfikowac konfig z ftp 6bone-gw, odpalic i zapomniec a pozniej
> szczycic sie sesja bgp.
No niestety - znow kwestia mody. :(

--
Wojtu¶.net