Regulamin

Marcin Dolinski averne w averne.eu.org
Śro, 23 Maj 2001, 14:03:58 MEST

No wlasnie tak apropos SDI, przechowuje wlasnie pewna klase /48 na swoim
SDI we wroclawiu, mam dodatkowo 5 tuneli do mnie. Chce przeniesc klase na
moj router stojacy na dwumegowym laczu z POLPAK'u. Niestety nie moge sie
doczekac, az Rafal przeniesie moja klase na nowy tunel. A co do BGP, to
uwazam ze powinno sie uzywac np. po jednym "uczelnianym" lub innym
stojacym na "mocnym" laczu routerze BGP. W innym wypadku jaki to ma sens?
Poroponowalbym takze domyslnie dawac userom /64 lub mniejsze jezeli nie
zadeklaruja potrzeby w wykorzystania w sieci LAN. A z tego co wiem moze
tylko 2-5% osob wykorzystuje to w sieciach LAN. Jezeli siec nie jest duza,
to po co dawac nawet /64 skoro ma sie to marnowac? Jezeli osoba planuje
"rozdawanie" jakichkolwiek tuneli do siebie to jest sens dawac nawet /48.
Ale nie kazdy jest wystarczajaco odpowiedzialny aby wziasc pod swoje
skrzydla tak duza klase. Na razie to wszystko, jak wymysle cos jeszcze to
sie odpowiednio wypowiem.

W skrocie:
- Jeden "duzy" router BGP w kazdym miescie
- Male klasy dla userow
- Sprawdzanie kompetentnosci osoby ubiegajacej sie o tunel
- Pobieranie planow zagospodarowania planowanej podsieci

Mysle, ze to powinno bardzo dobrze usprawnic cale IPv6 w Polsce.

Pozdrawiam.
Marcin Dolinski
marcin w foundin.net