wracam on-line.

Rafal Maszkowski rzm w icm.edu.pl
Pon, 7 Lut 2000, 18:57:52 MET

On Mon, Feb 07, 2000 at 06:30:55PM +0100, Grzegorz Stanislawski wrote:
>  Po dlugiej przerwie wracam to tematu ipv6.
> Nowy adres mojego konca tuneli to 195.136.100.223, prosilbym o zmiany w
> konfiguracjach.

Przestawilem.

>  Nie jest to adres na stale, przed koncem marca musze zwrocic te klase
> nowy bedzie z przedzialu 213.149.0.0/19  ale o tym pozniej.
> dostalem od ripa AS dla ipv4 mam wiec pytanie czy tego samego moge uzywac
> tez do ipv6?

Tak. Obojetne jakiego uzywa sie ASN, zwlaszcza jak sie nie jest pTLA, ale ja
bym zalecal uzywac swojego, jezeli juz sie go ma.

>  Jak to jest z tymi klasami adresow ipv6 dla Lir'ow? czy teraz bedac
> lir'em musze wystapic do ripa o nowa klase czy moge uzywac 3ffe:902:10?

Jezeli bys cos konfigurowal od nowa to wolalbym zeby to bylo 3ffe:8010:10
zamiast (chce wymienic wszystkim). 902 jest routowane praktycznie tylko przez
CICNET (ograniczenia BGP w 6BONE), a ktorym ostatnio mam slaba lacznosc.

Poza tym 3ffe to 6BONE, a wiec siec testowa. Adresy nie-testowe zaczynaja sie
od 2000. Praktyczna roznica miedzy nie musi duza w najblizszych latach.

O adresy mozesz wystapic, wlasnie sie sami nad tym zastanawiamy. Jest jeszcze
wiele niejasnosci w polityce przydzialu. Wielcy od IPv6 wymyslili skomplikowane
zasady majace dawac fory site'om, ktore maja pewne doswiadczenie. Nie wiem jak
sie traktuje puszczanie przydzielonych "prawdziwych" (2000:...) adresow przez
tunele. W zasadzie mamy starac przejsc na polaczenia IPv6/ATM itp.  native, na
tym polega 6REN. Rozgladamy sie w ICM za jakas wersja Cisco IOS, ktora nam nie
zepsuje konfiguracji sieci ochockiej i bedzie umiala zrobic kanal PVC z v6 w
srodku (moze ktos podpowie? mamy Cisco 4500 i 7000).  Nie wiadomo jeszcze gdzie
by mogl byc drugi koniec tego PVC.

Cc do Przemka, ktory probuje rozgryzc przydzielanie adresow od strony
formalnej.

Ale kto by mył ręce po przywitaniu się z mężem? - A. Fedorczyk