tunel ipv6 po ppp

Wojtek Bojdol wojboj w limba.lp.net.pl
Pią, 5 Lis 1999, 21:56:33 MET

On Fri, 5 Nov 1999, Lukasz Trabinski wrote:

> Dobrze zrozumiales.

ja to zrozumialem dokladnie tak samo...

> Jednak mnie takiego tunelu nie udaje zestawic. (moze za slabo sie staram)

moze..:))

> Przy ustalaniu routingu wywala mi (routing kieruje na ppp0) [1]
moglbys podawac nieco bardziej szczegolowe informacje opisujac problem?
to zdanie mozna interpretowac roznie...

> SIOCADDRT: Invalid argument
>
> Probowalem roznymi metodami. Nadawel IP ipv6 najpierw urzadzeniu ppp0
> wywalalo mi:
> SIOCSIFADDR: No buffer space available

dodawales ifconfigiem ppp0:0 czy przez iproute? (ip add ...)

> nastepnie karcie eth0, a dopiero pozniej zestawienie tuneli i routingu i
> znowu w koncowej fazie SIOCADDRT: Invalid argument.

znow bym potrzebowal dokladny spis komend...
jesli ustawienie routingu IPv6 ci sie udawalo...to cos juz miales dobrze
i...pytanko, czy ipv6 masz jako modul czy statycznie?

> W drugim wypadku powstawaly urzadzenia sit1 i sit2 (zreszta nie dziwne, ze
> powstawaly). iptunnel ladnie pokazuje mi tunele, tyle ze mam problem z
> routingiem...
>
> Info o systemie:
> kernel 2.2.13, RH 6.1, ppp 2.3.10, net-tools 1.53 (z ipv6)
>
> Byc, moze moje ppp jest lewe, moze musze przekompilowac je z jakimis
> magicznymi opcjami?

hmm...
pppd jest wykorzystywany tylko i wylacznie do procesu laczenia,
autoryzacji i kontroli transmisji (Link Control Protocol)
Wszystko zwiazane z TCP/IP lezy w wyzszych warstwach w kodzie kernela
Kernel ma interfejs ppp0 i jest on traktowany jak inne interfejsy

hmm...
bez tunelu?
znaczy...default route po IPv6 na ppp0?

+       Wojciech Bojdo/l        +