tunel ipv6 po ppp

Lukasz Trabinski lukasz w lt.wsisiz.edu.pl
Sob, 6 Lis 1999, 23:58:22 MET

On Fri, 5 Nov 1999, Wojtek Bojdol wrote:

> dodawales ifconfigiem ppp0:0 czy przez iproute? (ip add ...)

Przez ifconfig

> znow bym potrzebowal dokladny spis komend...
> jesli ustawienie routingu IPv6 ci sie udawalo...to cos juz miales dobrze
> i...pytanko, czy ipv6 masz jako modul czy statycznie?

Akurat w tym wypadku byl jako modul, wiem ze kiedys byla zalecana
kompilacja statyczna, ale mam pare maszyn (bez ppp) z ipv6 jako moduly i
nie ma problemow. W kazdym razie poeksperymentuje jeszcze z iproute, oraz
z kernelami 2.3.*

> pppd jest wykorzystywany tylko i wylacznie do procesu laczenia,
> autoryzacji i kontroli transmisji (Link Control Protocol)
> Wszystko zwiazane z TCP/IP lezy w wyzszych warstwach w kodzie kernela
> Kernel ma interfejs ppp0 i jest on traktowany jak inne interfejsy

Ale IMHO częć softu traktuje ppp0 troche inaczej...

> hmm...
> bez tunelu?
> znaczy...default route po IPv6 na ppp0?

Tak, zdaje sie, ze nowe ppp na to pozwala, ale musialbym to jeszcze
dokladnie sprawdzic.

pozdrawiam

               _[   Łukasz Trąbiński   ]_
   http://www.wsisiz.edu.pl/~lukasz/, SysAdmin @wsisiz.edu.pl
Key-Fingerprint: 87 9F 39 9C F9 EE EA 7F  8F C9 58 6A D4 54 0E B9