tunel ipv6 po ppp

Lukasz Trabinski lukasz w lt.wsisiz.edu.pl
Pią, 5 Lis 1999, 00:12:48 MET

On Thu, 4 Nov 1999, Andrzej Nakonieczny wrote:

> Nie wiem czy dobrze zrozumialem ... postawic IPv6 tunelowane po IPv4 (a
> polaczenie sieciowe poprzez PPP) ? Jesli tak to nie wiem w czym problem -
> dziala jak dla kazdego polaczenia (pod warunkiem, ze IP nadawane przy PPP
> bedzie stale).

Dobrze zrozumiales.
Jednak mnie takiego tunelu nie udaje zestawic. (moze za slabo sie staram)
Przy ustalaniu routingu wywala mi (routing kieruje na ppp0) [1]

SIOCADDRT: Invalid argument

Probowalem roznymi metodami. Nadawel IP ipv6 najpierw urzadzeniu ppp0
wywalalo mi:
SIOCSIFADDR: No buffer space available
nastepnie karcie eth0, a dopiero pozniej zestawienie tuneli i routingu i
znowu w koncowej fazie SIOCADDRT: Invalid argument.
W drugim wypadku powstawaly urzadzenia sit1 i sit2 (zreszta nie dziwne, ze
powstawaly). iptunnel ladnie pokazuje mi tunele, tyle ze mam problem z
routingiem...

Info o systemie:
kernel 2.2.13, RH 6.1, ppp 2.3.10, net-tools 1.53 (z ipv6)

Byc, moze moje ppp jest lewe, moze musze przekompilowac je z jakimis
magicznymi opcjami?

[1] Zestawiam analogicznie, jak tunel z mojego routera do icmu.
Oczywiscie tunel ten dziala, wiec raczej nie robie bledow skladniowych
itp.

Jak sie zdenerwuje, sproboje bez tunelu, bo nowe ppp zdaje sie, ze na to
pozwala. ;)

pozdrawiam

               _[   Łukasz Trąbiński   ]_
   http://www.wsisiz.edu.pl/~lukasz/, SysAdmin @wsisiz.edu.pl
Key-Fingerprint: 87 9F 39 9C F9 EE EA 7F  8F C9 58 6A D4 54 0E B9