BGP IPv6 w PM i w ogole

Wojtek Bojdol wojboj w lp.net.pl
Czw, 7 Paź 1999, 08:52:49 MEST

On 7 Oct 1999, Krzysztof Halasa wrote:

> Tyle ze nie jestem tego pewien. Albo inaczej - jestem pewien, ze nie
> wracaja do ICMu. Nie wiem tylko dlaczego, wyglada z BGP ze jednak powinny.
> Sprawdzalem z kilku miejsc, nie wracaja z zadnego. Cos jest jednak
> gdzies sp*, ale chyba nie w ICMie.
> Chyba ze dziwnym trafem wszystkie te komputery z ktorych pakiety
> nie dochodza maja jakies uwalone BGP... Nierealne.

grunt to sprawdzic cala trase traceroutem...

> W przypadku jednego peera BGP? Raczysz przesadzac, chyba ze dla Ciebie
> 3ffe::/16 i 3ffe:902:4:1::/64 to ta sama siec. Kernel ma oczywiscie
> algorytm decydowania o wyborze z kilku podobnych tras, ale jednak wole,
> jesli robi to mrt.

chodzilo mi o przypadek, kiedy sa trasy np:
3ffe::/16 via dev icm
3ffe::/16 via dev wiget
i tu jeszcze iles tras do tej samej sieci przez rozne tunele
jesli dobrze mysle (nie testowalem tego) to kernel by po prostu slal
pakiety obiema trasami naraz
A (kontynuujac zalete wielu tuneli) jesli masz te 15 tras do naszej
3ffe::/16 to mrt praktycznie zawsze bedzie mial ktoras z nich najlepiej
dzialajaca i doda ja do tablicy tras kernela

> Poza tym daruj jednak sobie przypadki oczywiste, ja naprawde wiem
> jak dziala - albo raczej jak powinien dzialac routing.

oki..:)
z pewnych czesci tego co mowiles po prostu to nie wynikalo...:))

+       Wojciech Bojdo/l        +
+  User friendly administrator  +
+    www.lp.net.pl/~wojboj      +
+      wojboj w lp.net.pl         +