BGP IPv6 w PM i w ogole

Krzysztof Halasa khc w intrepid.pm.waw.pl
Czw, 7 Paź 1999, 00:37:59 MEST

Wojtek Bojdol <wojboj w lp.net.pl> writes:

> 1. co ma wspolnego rozglaszanie informacji o trasach dynamicznych z
> trasami statycznymi juz ustawionymi??

Problem jest jesli nie ma zadnych. Statyczne trasy to sobie moga byc
w ICMie.

> 2. wiec...leca te pakiety do ICM'u z TWOIM ADRESEM jako adresem nadawcy...
> i wrocic do icmu moga taka trasa, jaka przylecialy od niego (zawsze moze
> sie znalezc lepsza trasa w miedzyczasie ale przy malej liczbie sasiadow w
> bgp malo prawdopodobne)

Tyle ze nie jestem tego pewien. Albo inaczej - jestem pewien, ze nie
wracaja do ICMu. Nie wiem tylko dlaczego, wyglada z BGP ze jednak powinny.
Sprawdzalem z kilku miejsc, nie wracaja z zadnego. Cos jest jednak
gdzies sp*, ale chyba nie w ICMie.
Chyba ze dziwnym trafem wszystkie te komputery z ktorych pakiety
nie dochodza maja jakies uwalone BGP... Nierealne.

Nie wiem tez, czy na pewno dochodza do odbiorcy, pozniej sprawdze.
Dialupy sa jednak kiepskie w takich sytuacjach :-(

> Jesli wpiszesz sobie trasy do wszystkiego przez wszystko to bedziesz mial
> sytuacje nieciekawa, gdyz kernel bedzie mial po 5 a nawet 20 tras do tej
> samej sieci...a sam kernel nie bardzo ma algorytm decyzyjny o tym, ktora
> trasa bedzie the best...

W przypadku jednego peera BGP? Raczysz przesadzac, chyba ze dla Ciebie
3ffe::/16 i 3ffe:902:4:1::/64 to ta sama siec. Kernel ma oczywiscie
algorytm decydowania o wyborze z kilku podobnych tras, ale jednak wole,
jesli robi to mrt.

Poza tym daruj jednak sobie przypadki oczywiste, ja naprawde wiem
jak dziala - albo raczej jak powinien dzialac routing.
--
Krzysztof Halasa
Network Administrator