BGP IPv6 w PM i w ogole

Krzysztof Halasa khc w intrepid.pm.waw.pl
Czw, 7 Paź 1999, 15:56:37 MEST

Wojtek Bojdol <wojboj w lp.net.pl> writes:

> grunt to sprawdzic cala trase traceroutem...

Tak, tyle ze traceroute ma jedna powazna wade - nie wie dlaczego
pakiet nie doszedl :-(

> chodzilo mi o przypadek, kiedy sa trasy np:
> 3ffe::/16 via dev icm
> 3ffe::/16 via dev wiget
> i tu jeszcze iles tras do tej samej sieci przez rozne tunele

No tak, ale zgodnie z tym co pisalem mam jeden tunel, czy w ogole jedno
polaczenie IPv6 - do ICMu (bo przeciez niekoniecznie musi to byc tunel).

> jesli dobrze mysle (nie testowalem tego) to kernel by po prostu slal
> pakiety obiema trasami naraz

Albo moglby nie dodac trasy. Tyle ze sprawa staje sie ciekawsza w momencie,
gdy np. mamy trasy o roznych priorytetach - w kernelu, nie w mrt.
Ale jednak wole jesli zajmuje sie tym mrt niz kernel przy okazji ogladania
kazdego pakietu - zwlaszcza, jesli te trasy to ma byc np. pelna tablica
routingu z BGP (nawet IPv6 z aktualnym stopniem agregacji, niekoniecznie
IPv4).

> A (kontynuujac zalete wielu tuneli) jesli masz te 15 tras do naszej
> 3ffe::/16 to mrt praktycznie zawsze bedzie mial ktoras z nich najlepiej
> dzialajaca i doda ja do tablicy tras kernela

To fakt, ale on nie odzwierciedla normalnej sytuacji. Przeciez nie masz
linkow IPv4 do kazdego wiekszego wezla IPv4 w Polsce?
Chociaz nie twierdze, ze takie cos jest z gruntu zle :-( i w przypadku
Polpak-T nawet realizowalne prawdopodobnie z dobrymi efektami i niskimi
kosztami.
--
Krzysztof Halasa
Network Administrator