BGP IPv6 w PM i w ogole

Wojtek Bojdol wojboj w lp.net.pl
Śro, 6 Paź 1999, 20:02:29 MEST

On 6 Oct 1999, Krzysztof Halasa wrote:

> Moge. I co z tego? Jak niby pakiety maja do mnie wrocic, jesli nie bylyby
> rozglaszane moje adresy (ani zadne) przez np. ICM?
> Chociaz widze, ze ICM rozglasza jakies trasy, jeszcze to zbadam w wolnej
> chwili.

ehh...
facet...
1. co ma wspolnego rozglaszanie informacji o trasach dynamicznych z
trasami statycznymi juz ustawionymi??
2. wiec...leca te pakiety do ICM'u z TWOIM ADRESEM jako adresem nadawcy...
i wrocic do icmu moga taka trasa, jaka przylecialy od niego (zawsze moze
sie znalezc lepsza trasa w miedzyczasie ale przy malej liczbie sasiadow w
bgp malo prawdopodobne) a pakiet z ICM'u do ciebie trafi no problem,
poniewaz istnieje statyczna trasa przez wasz tunel...
nie wiem w czym widzisz problem...:))

> Po prostu chce miec routing omijajacy TPNET. Nawet nie dlatego, ze mi sie
> nie podoba jakosc lacz, tylko po prostu chce miec niezalezne polaczenie
> w sensie fizycznych kabli. Takie, zeby w przypadku awarii pojedynczej
> rzeczy (jakis kabel lub router) np. w Polsce u mnie dalej dzialalo.
> Naturalnie na tyle na ile sie da, czyli np. z dokladnoscia do mojego
> routera.
>
> To zdaje sie jedno z podstawowych zalozen dynamicznego routingu, nie?
> Bo bez tego to kazdy moglby sobie wpisac mape routingu (jak mape uucp),
> i zaden bgp nie bylby potrzebny.

Jesli wpiszesz sobie trasy do wszystkiego przez wszystko to bedziesz mial
sytuacje nieciekawa, gdyz kernel bedzie mial po 5 a nawet 20 tras do tej
samej sieci...a sam kernel nie bardzo ma algorytm decyzyjny o tym, ktora
trasa bedzie the best...
Tym, ktora trasa jest w danej chwili najlepsza i ktora dodac do tablicy
tras kernela zajmuje sie nasz demon mrtd (lub zebra czy inne daemony tego
typu) i znacznie wieksze jest prawdopodobienstwo istnienia polaczenia ze
swiatem przy padzie jednego tunelu gdy ma sie 5 tuneli do moze niepewnych
miejsc, ale zazwyczaj 3 z nich dzialaja, niz gdy sie ma 1 tunel (a tym
samym statyczny routing) ktory moze i jest super-pewny, ale czasem tez
moze sie z nim cos stac...

+       Wojciech Bojdo/l        +
+  User friendly administrator  +
+    www.lp.net.pl/~wojboj      +