[6bone-pl] BGP

Pawel Krawczyk kravietz w ceti.com.pl
Pon, 19 Paź 1998, 20:13:53 MEST

Ostatnio zaglebilem sie troche w konfiguracje BGP i doszedlem do
paru wnioskow :) Obecnie konfiguracje mam taka:

access-list 1 deny 3ffe:902:3::/48 refine
access-list 1 permit all
!
as-path access-list 3 permit ^1
as-path access-list 3 deny .*
!
router bgp 1919
  network 3ffe:902:3::/48
  neighbor 3ffe:902::1 remote-as 8664 !ASN zatoki
  neighbor 3ffe:902::1 distribute-list 1 in
  neighbor 3ffe:902::1 distribute-list 1 out
  neighbor 3ffe:902::1 bgp4+ 1

(i analogicznie dla 3ff3:902:d::2)

O ile dobrze rozumiem, oznacza to tyle, ze moje mrtd wysyla to sasiadow
trasy dotyczace prefixu 3ffe:902:3::/48, czyli tego co jest ewentualnie
podlaczone u mnie. Czy z punktu widzenia routingu dynamicznego nie byloby
lepiej, gdyby kazdy router w naszej sieci dystrybuowal informacje
o znanych przez niego trasach w calej sieci 3ffe:902::? Przyjmijmy, ze
moj tunel do zatoki padnie - gdyby wtedy router 3ffe:902:d::2 podrzucil
mi informacje, ze ma trase do zatoki, to moj mrtd moglby ustawic routing
na siec w ktorej znajduje sie zatoka przez 3ffe:902:d::2. Jesli gadam
bzdury, to prosze o korekte ;)

Nie rozumiem tez jeszcze jednej rzeczy - a mianowicie do czego sluzy
lista 3 definiowana linijkami as-path, skoro w konfiguracji routera wystepuje
i tak tylko lista 1?

--
Pawel Krawczyk, CETI internet, Krakow. http://www.ceti.com.pl/