[Rejestr] Informacje prasowe

Piotr VaGla Waglowski vagla w vagla.pl
Pią, 27 Sty 2012, 02:37:53 CET

Aleksander Waszkielewicz napisal/a w dniu 2012-01-25 02:30:
> Ad 2. Podpisanie a ratyfikacja.
> 	Podpisanie umowy międzynarodowej bez ratyfikowania i tak znaczy
> bardzo dużo.
> 	Zgodnie ze stanowiskiem Biura Analiz Sejmowych przy projektowaniu
> nowych aktów prawnych należy uwzględniać podpisane, a nieratyfikowane umowy
> międzynarodowe, gdyż podpisanie oznacza wolę ratyfikacji.
> 	Stanowisko takie zostało wyrażone przy okazji nowelizacji Kodeksu
> wyborczego w sprawie uwzględnienia praw wyborców niepełnosprawnych i
> dotyczyło wpływu nieratyfikowanej Konwencji o prawach osób niepełnosprawnych
> [...]

Być może to powtórzenie z tych dywagacji:

http://www.sejm.gov.pl/wydarzenia/przeglad/teksty/ps90.pdf

Opinia W sprawie wybranych aspektów prawnych ratyfikacji umowy
międzynarodowej (str. 137-187)

Str. 140: "Konwencja wiedeńska w art. 18 wprowadza po stronie państwa,
które podpisało umowę międzynarodową, szczególny obowiązek
nieudaremniania przedmiotu i celu traktatu przed jego wejściem w życie.
Chodzi tu w szczególności o przypadek podpisanej przez państwo umowy,
która wymaga następnie uruchomienia trybu ratyfikacji. MTS w opinii
doradczej dotyczącej możliwości zgłaszania zastrzeżeń do konwencji o
zakazie ludobójstwa stwierdził, że państwo po podpisaniu, a przed
ratyfikacją umowy znajduje się w pewnej prowizorycznej sytuacji prawnej
(ICJ Reports 1951, s. 28). Według Austa, państwo, które nie zamierza
ratyfikować umowy, nie powinno jej w ogóle podpisywać (s. 106)."

 Piotr 'VaGla' Waglowski     vagla [at] vagla [dot] pl
 VaGla.pl Prawo i Internet   http://www.vagla.pl