[Rejestr] ODP: Informacja techniczna - ważne

Marek Zibrow marek w zibrow.pl
Czw, 26 Sty 2012, 12:12:59 CET

W dniu 26 stycznia 2012 11:42 użytkownik Jaroslaw Lipszyc
<jarek w wolnepodreczniki.pl> napisał:

> ... legalizowalby niekomercyjne wykorzystanie chronionych utworow. Zosia
> wrzuca slociasna fotke koteczka  znaleziona w sieci na swojego blogaska. To
> musi byc legalne.

Pełna zgoda. No może czasem ktoś nie chciałby np. używania swojego
wizerunku nawet do celów niekomercyjnych, ale na to jest przecież
odpowiednie prawo. I nie potrzebne do tego ACTA.
Po ewentualnej ratyfikacji ACTA Zosia zostanie wyłapana przez jakiegoś
sieciowego robota firmy CorpoPicture, automatyczny program zgłosi to
wyspecjalizowanej CorpoAntyPiratBay, która wygeneruje elektroniczne
wnioski do CorpoISP oraz policji, prokuratury i sądu. Blogasek Zosi
zostanie zamknięty. Jeszcze przed jakąkolwiek decyzją sądu, ba nawet
przed rozpoczęciem śledztwa. Konto Zosi zostanie zablokowane przez
właścicieli serwisu blogowego w obawie przed konsekwencjami
nielegalnego użytkowania przez Zosię i ich serwis zdjęcia
"słodziasny_kotek_v_20_pro_turbo" wygenerowanego przez należący do
CorpoPicture system SweetCat 12 Pro. W dodatku w formacie
opatentowanym przez CorpoFormat za co Zosia nie zapłaciła. Następnie
CorpoISP odetnie Zosię prewencyjnie od Internetu, gdyż dokonuje ona
naruszeń własności intelektualnej, a CorpoISP nie ma zamiaru wchodzić
w spór sądowy z CorpoPicture oraz CorpoFormat, a także z
CatPatentCompany, właścicielem praw autorskich do większości genomu
kota domowego. Policja wpadnie do domu rodziców Zosi, prewencyjnie
zabezpieczając leciwego blaszaka. W toku uproszczonego postępowania
sądowego rodzice Zosi zapłacą wysoką grzywnę oraz odszkodowanie dla
CorpoPicture, CorpoFormat i przypozwanej CatPatentCompany, a Zosia
odpowiadając mimo swych 16 lat jak dorosła otrzyma wpis do rejestru
karnego, pozbawiając się perspektyw na dobrą pracę i możliwości
wyjazdu do USA, gdyż dane jej otrzyma urzędnik na lotnisku, który
przestępców nie wpuszcza. Leciwy blaszak, myszka i monitor, a nawet
karta microSD z telefonu Zosi ulegną przepadkowi jako mienie służące
celom przestępczym.
Taki świat za 10 lat proponują nam rządzący. Przejaskrawiam? Heh...
pomyślcie kto z Was dziś korzysta z faksu na codzień? Zmieniło się
prawda? E-mail i Internet zmieniły świat. ACTA też zmieni.

--
Marek Zibrow
marek w zibrow.pl