[Rejestr] ODP: Informacja techniczna - ważne

Marek Zibrow marek w zibrow.pl
Czw, 26 Sty 2012, 11:19:12 CET

W dniu 26 stycznia 2012 11:01 użytkownik Robert Partyka
<bobson w bobson.pl> napisał:
> Ja mam takie pytanie - jakich zmian? W konstytucji? Czy może premier nie
> czytał zapisów art 87 i 91go? A może to zapis "stosuje się bezpośrednio"
> wcale nie oznacza, że się bezpośrednio stosuje?
>
> Przypomnę też, że żadnych not, ani dodatkowych ustaleń nie można już do
> umowy ACTA dołączyć, a ludzie nie buntują się tylko dlatego, że wolność
> internetu, ale np dla tego, że zniszczone zostaną zasady dozwolonego
> użytku - a przede wszystkim przeciw niedemokratycznemu trybowi
> przyjmowania tej umowy.

Uważam, że nie powinno się już nic z nikim konsultować ale walczyć o
odrzucenie ACTA na etapie ratyfikacji. Po prostu. Tu nie ma co
konsultować. Nie można mówić, że my będziemy rozmawiać, a rząd będzie
robił swoje - przeciw głosowi społecznemu. Ludzie buntują się
przeciwko zagrożeniom dla wolności, przeciwko grożącej im inwigilacji,
przeciwko zaburzeniu równości stron w postępowaniu cywilnym i karnym,
przeciwko zniszczeniu instytucji dozwolonego użytku o czym pisze
Robert, przeciwko narzucaniu, idiotycznego, amerykańskiego pojmowania
prawa patentowego reszcie świata....
Tak naprawdę myślę, że wszystko wynika z jednego - z braku próby
tworzenia takiego systemu użytkowania własności intelektualnej, który
spowodowałby szeroki dostęp do dóbr kultury i innych produktów epoki
cyfrowej za cenę umiarkowaną, akceptowalną dla większości
społeczeństwa. Jak wygląda to według koncernów - widzimy w ACTA, chcą
one działać w sytuacji zniszczenia konkurencji ze strony podmiotów
niezależnych, w sytuacji dyktowania cen i brutalnego penalizowania
naruszeń. Chcą zwiększać zyski i to pomimo tego, że epoka cyfrowa daje
niesamowicie wydajne kosztowo metody dystrybucji (Internet). Książka
papierowa kosztuje tyle co ebook. MP3 tyle co płyta. Nie jest to
normalne. Czego chce społeczeństwo? Odrzucenia systemu, który ACTA
sankcjonuje. Czego chce w zamian? Pewnie samo nie wie. Szkoda tylko,
że rządzący nie pokusili się o próbę przedstawienia takiego globalnego
modelu za to w toku tajnych negocjacji chętnie przyjmują propozycje
korporacji.
Ja uważam, że nie powinno się rozmawiać o niczym tylko o całkowitym
odrzuceniu ACTA.

--
Marek Zibrow
marek w zibrow.pl