[Rejestr] Rightscon

Michał 'rysiek' Woźniak rysiek w fwioo.pl
Czw, 27 Paź 2011, 16:45:11 MEST

Dnia czwartek, 27 października 2011 o 10:02:40 Alek Tarkowski
napisał(a):
> Witajcie,
>
> w Stanach zorganizowano właśnie ciekawą konferencję: Rightscon:
> A conference examining and exploring how the human rights and
> high-tech sectors can better plan for and manage the human rights
> implications of new technologies.
> https://www.rightscon.org/

Ja zaś właśnie (dosłownie, 2h temu wylądowałem) wróciłem z "Internet
and Democratic Change" (vel. Net4Change) w Sztokholmie:
http://ur1.ca/5iwow (pdf, program konferencji)

Aktywiści Arabskiej Wiosny (np. Salma Said), hakerzy (w tym dobrym
słowa tego znaczeniu, np. Jacob Appelbaum, jeden z twórców TORa),
dziennikarze, który Arabską Wiosnę raportują i raportowali. Bardzo
ciekawe i pouczające, postaram się jakieś podsumowanie napisać.

Oczywiście na Net4Change pojawiła się informacja o RightsCon i chwilę
o niej podyskutowaliśmy - wygląda na to, że jest to bardzo "corporate"
zdarzenie. Zresztą:

"The conference is sponsored by Google, Facebook, Yahoo, Skype and
Mozilla."

Pierwsze trzy nie mają jakiejś specjalnie dobrej historii związanej z
prawami człowieka. Choć oczywiście być może podchodzą teraz do tematu
na poważnie i zmienią pewne swoje procedury i rozwiązania. Choć nie
mam na to zbyt wiele nadziei - wygląda mi to na PR stunt.

--
Pozdrawiam
Michał "rysiek" Woźniak

Fundacja Wolnego i Otwartego Oprogramowania