[Rejestr] no i mamy w Polsce dyskusję o neutralności sieci

Michał 'rysiek' Woźniak rysiek w fwioo.pl
Czw, 13 Paź 2011, 23:29:39 MEST

Dnia czwartek, 13 października 2011 o 23:18:27 Paweł Krawczyk
napisał(a):

> Nikt, jak nie pasuje restauratorowi to niech otworzy restaurację
> gdzie indziej, a jak nie pasuje operatorowi autostrady to niech
> podniesie stawki za przejazd. Ewentualnie niech się dogadają między
> sobą, bez angażowania regulatora do uregulowania kwestii rozliczeń
> między wszystkimi restauracjami przy wszystkich autostradach.

I to jest sedno sprawy. Nie mam problemu z płaceniem więcej za moje
łącze, jeżeli rachunek ekonomiczny operatora tego wymaga. Mam problem
i uważam, że nie do zaakceptowania jest fakt, że ktoś ingeruje w treść
mojej *korespondencji* w Sieci.

Jeżeli dojdę, jako użytkownik, do wniosku, że reklamy powodują zbyt
duży narzut na moje łącze, zmienię strony, z których korzystam, na
mniej "zareklamione" lub zacznę stosować adblockery.

Natomiast zadaniem dostawcy Internetu jest dostarczyć mi połączenie ze
światem w stanie w 100% odpowiadającym temu, co serwuje mi serwer, z
którym komunikuje się aplikacja kliencka, której używam.

Michał "rysiek" Woźniak

Fundacja Wolnego i Otwartego Oprogramowania