[Rejestr] Dostępność i spotkanie FDC

Jozef Halbersztadt jothal w o2.pl
Sob, 21 Maj 2011, 06:23:13 MEST

Dnia 21 maja 2011 4:40 Wieslaw Sawicki <kenka w go2.pl> napisał(a):

> PS.
> Dla mnie, jako obserwatora spotkań z Premierem, wydaje się bardzo
> dziwne, że problematyka ewidentnie dotycząca społeczeństwa
> informacyjnego w dalszych pracach przekazana jest do Zespołu "Polska
> Cyfrowa" czyli do Ministerstwa Infrastruktury. Na dotychczasowych
> spotkaniach, nikt z działu informatyzacja (np. min. Kołodziejczyk) nie
> zabierał głosu. Odbieram to jako votum nieufności do tego działu. Może w
> spotkaniach roboczych przedstawiciele tego działu są aktywniejsi?

W rządzie społeczeństwem informacyjnym zajmują się głownie dwa ministerstwa MSWiA i MI (choć resorty kultury, czy sprawiedliwości przecież tez). MSWiA odpowiada za informatyzację, MI za internet. Dlatego w decyzji Premiera nie ma niczego dziwnego, bo decyzja o powołaniu zespołu któremu przewodniczy minister Gaj była podjęta wcześniej.

Problematyka nie została przekazana MI, spotkania konsultacyjne z ministrem Boni będą kontynuowane. Zespół Polska Cyfrowa też nie jest zespołem resortowym i ze strony administracji rządowej mają w skład niego wchodzić te same grupy osób, które dotychczas brały udział w spotkaniach roboczych.

Dotychczas akurat podejście MSWiA było najbardziej konstruktywne, stąd przełom w sprawie re-use, czyli nowelizacji ustawy UDIP. Minister Boni zgodził się byśmy nie trzymali w tajemnicy notatek z przebiegu spotkań z jego udziałem. Więc po ich opracowaniu będą one opublikowane. To że głównie zajmowaliśmy się ustawami założenia do których przygotowano w MSWiA, wynika choćby z tego co opublikowaliśmy do tej pory. http://re-use.wikidot.com/

Pozdrawiam
JH