[Rejestr] Dostępność i spotkanie FDC

Jozef Halbersztadt jothal w o2.pl
Pią, 20 Maj 2011, 12:29:58 MEST

Dnia 20 maja 2011 12:10 "Peter 'Mikolaj' Mikolajski" <piotr.mikolajski w gmail.com> napisał(a):

> Publikujący, zawsze, zwłaszcza jeśli chodzi o dokumenty publikowane od
> wejścia w życie tych zapisów. Przy starszych dokumentach, zwłaszcza
> ważnych, dałbym czas na ich konwersję. Wszelkie protesty są mało
> zasadne, bo o udostępnianiu materiałów w formatach otwartych
> (najczęściej równocześnie dostępnych) mówi się od bardzo wielu lat.
>
> Jeśli chodzi o standardy, to mamy masę tych, które zapewniają
> czytelność - choćby RTF i ODT w dokumentach czy HTML/XHTML zgodne ze
> specyfikacjami W3C. Wystarczy jedynie zacząć udostępniać w tych
> formatach zamiast w DOC/DOCX oraz PDF/Flash.

Wiem że od dawna są dostępne otwarte standardy (choć jeśli chodzi o bardziej skomplikowane, np. do transmisji strumieniowej jest gorzej). Rzecz w tym, że ci co się posługują standardami  "DOC/DOCX oraz PDF/Flash"  (nazwałem je pseudo-przemysłowymi) wcale nie chcą zmienić swych przyzwyczajeń twierdząc że wiążę się to z kosztami. Zadałem pytanie co w związku z tym robić. Napisać w prawie że standardy mają być  otwarte? Co to da skoro DOCX uzyskał status standardu otwartego?

JH