[Rejestr] Dostępność i spotkanie FDC

Jacek Zadrożny jacek.zadrozny w firr.org.pl
Czw, 19 Maj 2011, 13:40:54 MEST

Witam,
Wczoraj na spotkaniu u premiera zasygnalizowałem problem, jakim jest dostępność informacji. Temat nie jest w głównym nurcie obecnej dyskusji, więc go nie rozwijałem, chociaż mnie korciło. Jednak wypowiedź, że "przetwarzalność maszynowa" jest wystarczająca by osiągnąć dostępność jest nieprawdziwa, co wskazuje, że trzeba rozmawiać także z ekspertami ICT. Krótko zatem powiem, że jest raczej odwrotnie - co jest dostępne, to jest "przetwarzalne maszynowo". Jednak mam także propozycję. 2 czerwca organizujemy spotkanie Forum Dostępnej Cyberprzestrzeni (FDC) i teraz publicznie zapraszam Was na to spotkanie, żeby się przysłuchać, osłuchać, a w końcu wchłonąć dostępność do swoich poglądów. Za kilka dni będziemy mieli ramowy program spotkania, a chcących wziąć udział w spotkaniu proszę o kontakt na mój adres email: jacek.zadrozny w firr.org.pl.
Informacje o FDC można na razie znaleźć tylko na Facebooku, ale stronę też już mamy. Wszystko robimy "tymi ręcami", więc posuwa się to tak szybko, jak znajdujemy ukryte rezerwy czasowe. Temat jest jednakowoż ważny i trzeba go dyskutować.
Pozdrawiam i mam nadzieję, że nie naruszyłem zasad tej listy.
Jacek Zadrożny
Fundacja Instytut Rozwoju Regionalnego
http://www.firr.org.pl
jacek.zadrozny w firr.org.pl