[Rejestr] Fwd: formaty danych

Jozef Halbersztadt jothal w o2.pl
Czw, 2 Cze 2011, 15:02:44 CEST

Witam

Jestem zamieszany we fragment opracowania P.Ostrowskiego:

"I jeszcze jeden wyjątek z odpowiedzi federalnego ministerstwa spraw wewnętrznych Republiki Federalnej Niemiec, a dotyczący faktu, że rząd niemiecki będzie wspierał europejskie ramy interoperacyjności. Pośrednio jest to odpowiedź na sugestię p. Halbersztadta, że powinniśmy wziąć przykład z niemieckiego dokumentu SAGA przy tworzeniu Krajowych Ram Interoperacyjności.

Tłumaczenie z poniższego oryginału zamieszczonego w odpowiedzi niemieckiego  MSW,  która z datą przyjęcia 6 maja została umieszczona na stronach dr von Notza.
http://www.von-notz.de/downloads/antwort-ka_bmi_quelloffene-software-aa_03-05-2.pdf.

3. Jakie działania podjął rząd federalny aby zachęcić do upowszechnienia "otwartych standardów" i interoperacyjnych systemów w gospodarce i  w administracji, w tym na poziomie europejskim, do czego został zobowiązany dokumentem strategicznycm „Cyfrowe Niemcy 2015”?
Ad 3.
Rząd Federalny wspiera Europejską Agendę Cyfrową i e-Government Action Plan 2010-2015 przedstawione przez Komisję Europejską.  Otwarte standardy i interoperacyjność mają kluczowe znaczenie dla skutecznej konkurencji w teleinformatyce."

Odpowiedź ta nie jest pośrednią odpowiedzią na moją sugestię zainteresowania się SAGA. Jeśli ten cytat ma dowodzić że Rząd Federalny wspiera teraz Agendę Europejską i Plan Działania zamiast SAGA to jest to opinia błędna. Stosunek do SAGA jest w odpowiedzi na pytanie 10:

Besonders durch die Erstellung des SAGA-Papiers mit seiner besonderen Betonung der Offenheit von Standards, die Bereitstellung weiterer XML-Interoperabilitätsstandards (XÖV) ist sie bei der Förderung der Interoperabilität aktiv. Im IT-Planungsrat setzt sie sich aktiv dafür ein, dass offene Interoperabilitätsstandards auch für Länder und Kommunen verbindlich werden.

Pisałem o SAGA, bo tym rożni się dotychczasowych polskich o podobnym praznaczeniu dokumentów tym, że oprócz listy formatów zawiera analizy i uzasadniania dlaczego tak a nie inaczej są te formaty kwalifikowane. Nic więc dziwnego, że Niemcy nie rezygnują z SAGA.

Pozdrawiam
Józef Halbersztadt