[Rejestr] Brytyjskie rozstrzygnięcie w sprawie blokowania

Łukasz Jachowicz honey w 7thguard.net
Czw, 28 Lip 2011, 21:59:17 CEST

W dniu 28 lipca 2011 17:36 użytkownik Michał 'rysiek' Woźniak
<rysiek w fwioo.pl> napisał:

> To jest ten moment, gdy wiele osób obecnych na niniejszej liście z
> wielkim trudem powstrzymuje się przed powiedzeniem "a nie mówiłem"...

Ja powiem tak - nie ma co się zastanawiać, kto miał rację a kto nie.
Dzięki brytyjskiemu wyrokowi mamy namacalny dowód na to, że blokowanie
stron z treścią pornograficzną jest jedynie pierwszym krokiem ku
pełnej cenzurze internetu. Biorąc pod uwagę to, co się działo wokół
ACTA, wokół IPRED2 i wokół Rejestru Stron i Usług Niedozwolonych, a
także wokół niedawnego ataku politycznego na serwery gazet
prowadzących również fora dyskusyjne, musimy ten przykład nagłośnić. I
przywoływać za każdym razem, kiedy będą nas 'uspokajać' - bo małymi
krokami zmierzamy ku końcowi pełnej wolności wypowiedzi w sieci, bez
jednoczesnego wzrostu odpowiedzialności za słowo. Bo jeśli chodzi o
odpowiedzialność, to z tego co widzę, nic się nie zmienia. A raczej
powinniśmy dążyć do egzekwowania już istniejącego prawa, które już
zapewnia narzędzia do usuwania z sieci nielegalnych treści, zamiast do
cenzurowania sieci w przeświadczeniu, że dzięki temu będzie lepiej.
Jak pokazuje przykład dany w czasach PRLu przez część dziś rządzących,
każdą cenzurę da się ominąć.

Łukasz