[Rejestr] Dostępność publicznie dostępnej usługi telefonicznej dla osób niesłyszących lub niemówiących

Piotr Rutkowski prutkowski w mikromakro.pl
Wto, 5 Lip 2011, 21:45:06 CEST

A tak generalnie, to warto, by koledzy i koleżanki mniej doświadczeni w sprawach legislacyjnych uświadomili sobie, że o polityce można z rządem przed wyborami do woli rozmawiać, ale na jakiekolwiek odkrywcze inicjatywy ustawowe jest już w tej kadencji proceduralnie za późno. Nowy Sejm zaczyna wszystko od nowa z całkowicie czystym kontem, numerując druki sejmowe od 1. Nowe projekty zaczną się dopiero w listopadzie, grudniu.

Uregulowanie kwestii objęcia obowiązkami wobec niepełnosprawnych wszystkich przedsiębiorców telekomunikacyjnych, a nie tylko TP, zobowiązanej na podstawie trochę anachronicznych przepisów o usłudze powszechnej, jest w projekcie nowelizacji stosownych przepisów Prawa telekomunikacyjnego. Projekt autorstwa UKE jest w MI od pół roku jako część nowelizacji dostosowującej do nowego pakietu UE, której ani rząd, ani tym bardziej Sejm już nie rozpatrzą.
Czyli można jechać na wakacje - dlatego mówi się o vacatio legis ;-)

Pozdrowienia

Piotr Rutkowski
Instytut MikroMakro
tel. 22 4072076,  22 5498513
GSM 601 204 357

-----Original Message-----
From: Jozef Halbersztadt [mailto:jothal w o2.pl]
Sent: Tuesday, July 05, 2011 3:43 PM
To: 'Aleksander Waszkielewicz'; rejestr w isoc.org.pl; Piotr Rutkowski
Cc: Jacek.Zadrozny w firr.org.pl; Piotr.Witek w firr.org.pl; mlwro w o2.pl; Michal.Dziwisz w firr.org.pl
Subject: RE: [Rejestr]Dostępność publicznie dostępnej usługi telefonicznej dla osób niesłyszących lub niemówiących

Dnia 5 lipca 2011 15:24 "Piotr Rutkowski" <prutkowski w mikromakro.pl> napisał(a):

> Pismo jest ogólne i proponuje niewiele. Poprzednie brzmienie przepisów dyrektywy US było w tym zakresie podobne, nowelizacja dyrektywy z 2009 zawiera nowe ogólne przepisy konsumenckie i one są teraz wdrażane, ale w zakresie niepełnosprawnych to nie są chyba zmiany zasadnicze.

Rozumiem, że zdaniem FIRR Polska od lat nie czyni co należałoby aby wdrożyć dyrektywę w interesującym FIRR zakresie. Nowelizacja samej dyrektywy ma znaczenie tylko o tyle, że dzięki niej łatwiej wprowadzić zmiany, które być może od dawna powinny funkcjonować nie na papierze a w praktyce.

Józef Halbersztadt