[Rejestr] Fwd: spotkanie z min. M. Bonim

Jarek Deminet jarekdem w gazeta.pl
Nie, 24 Kwi 2011, 01:22:04 MEST

KRI to mają być zalecenia, np. w jaki sposób powinny być składane podpisy pod
dokumentami urzędowymi, jak powinny być opisywane interfejsy, jak powinna wyglądać
dokumentacja projektowa itp. Nie można ich narzucić prywatnym podmiotom, natomiast
oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, żeby każdy stosował się do tych zaleceń.
jnymi.
> być zapisany odrębnie -
> rozporządzeniu do ustawy o
> w XML strukturalnym.
> udostępniania w formie do
> razie - łącznie ze
> parafy potrwa pewnie
>
> Czy tzw. informatyzacja jest możliwa w oderwaniu od konkretnego
> procesu/działania?
> W szczególności, czy próba utworzenia centralnego punktu styku
> administracji
> ze światem zewnętrznym ma w ogóle szanse powodzenia?

Nie, to zresztą nie byłoby celowe. Dostęp do dzienników ustaw jest czym innym, niż
wysyłanie informacji o zarobkach do ZUS. W obu przypadkach powinny tylko być jednolite
zasady kodowania, podpisywania itp. Pewnie w obu przypadkach do komunikacji powinien
służyć XML, ale na pewno w różnych dialektach. Ogólny obowiązek używania XML może być
gdzieś centralnie zapisany, ale szczegóły co w nim ma być (tekst, metadane) będą
specyficzne dla procesu.
Pozdrawiam
--Jarek Deminet