[Rejestr] Fwd: spotkanie z min. M. Bonim

Wieslaw Sawicki kenka w go2.pl
Czw, 21 Kwi 2011, 20:59:22 MEST

W dniu 2011-04-21 11:30, Paweł Krawczyk pisze:
[...]
> Wcześniej sprawa ta pojawiła się podczas konsultacji projektu zmian
> w Regulaminie pracy Rady Ministrów, gdzie w uzasadnieniu pojawiła
> się sugestia, że projekty aktów prawnych mają być publikowane w
> postaci zeskanowanych PDFów.

[...]
Chciałbym przypomnieć wypowiedź min. Berka
(1:37:20)
Musicie zadać sobie Państwo pytanie: jaki jest cel zamieszczenia tego w
sieci (jest mowa o publikacji prawa). Jeżeli celem jest odzwierciedlenie
tego co dzieje się w administracji, dzisiaj w większości w obiegu
papierowym. Jeżeli celem jest transparentność tego procesu, czyli
chcecie Państwo widzieć co na papierze chodzi, to jedyna forma rzetelną,
jest zamieszczenie kopii tych papierowych dokumentów w sieci. To nie
wyklucza możliwości i łatwości i przetwarzania ...
(1:39:41)
Na tych etapach, na których dokumenty zamieszczane w sieci są tylko
odbiciem tego co krąży na papierze, to musimy wybrać, albo zamieszczamy
kopię tego czyli przysłowiowy skan po to żeby było widać, kto jaka
parafe na tym dokumencie uczynił. Bo ta parafa jest robiona ręcznie i
nikt jej elektronicznie nie powtarza. Albo chcecie Państwo zobaczyć
treść dokumentu, ale zginie wam informacja, którego dnia wpłynął, kto do
kogo przekazał. Przecież jedną z dyskusji, jaka miała miejsce na
poprzednim naszym spotkaniu było to, żeby było to odzwierciedleniem tego
jak ten proces przebiega. Takie tez wymagania formułował tez parlament
przy różnych dyskusjach.

Starałem się dokładnie spisać wypowiedź, ale nie dałem rady. Musiałem
wycinać różne boczne wtręty.

Moim zdaniem ważniejsza jest treść dokumentu, a podstawowe elementy
przebiegu procesu powinny wynikać metadanych, które powinny być
powiązane z dokumentem.

pozdrawiam
Wiesław Sawicki