[Rejestr] Fwd: spotkanie z min. M. Bonim

Jozef Halbersztadt jothal w o2.pl
Czw, 21 Kwi 2011, 09:01:13 MEST


W z tego co wiem to w sprawie KRI odbyło się przedwczoraj lub w poniedziałek spotkanie konsultacyjne. Nie wiem czy i kiedy przewidywane jest następne. Myślę jednak, że tego rodzaju wniosek może być jeszcze zgłoszony.

Pozdrawiam
Józef Halbersztadt



Dnia 21 kwietnia 2011 8:31 pawel.krawczyk w hush.com napisał(a):




> 
> > O, a to jest chyba bardzo istotna uwaga pod adresem KRI, ktore maja ambicje okreslac standardy wymiany informacji miedzy administracja a obywatelem. Okreslaja je m.in. zalaczniki do KRI. 
> 
> O ile wiec ustawa doip okresla ZASADY udostepniania ip o tyle FORMAT powinien wynikac z KRI.
>  
> 
> Sent from my BlackBerry® smartphone
> 
> -----Original Message-----
> From: "Aleksander Waszkielewicz" <Aleksander.Waszkielewicz w firr.org.pl>
> Date: Thu, 21 Apr 2011 00:34:00 
> To: <pawel.krawczyk w hush.com>; <rejestr-bounces w isoc.org.pl>; 'Jozef Halbersztadt'<jothal w o2.pl>; 'rejestr'<rejestr w isoc.org.pl>
> Cc: <Justyna.Kucinska w firr.org.pl>; <Anna.Rozborska w firr.org.pl>; <Piotr.Pawlowski w firr.org.pl>; <Jacek.Zadrozny w firr.org.pl>; <Piotr.Witek w firr.org.pl>; <Michal.Dziwisz w firr.org.pl>
> Subject: RE: [Rejestr] Fwd: spotkanie z min. M. Bonim
> 
> Witam!
> 
> 
>  Może doprecyzuję. W projekcie Krajowych Ram Interoperacyjności jest mowa o zgodności systemów informatycznych z zasadami dostępności, zaś w przypadku dostępu do informacji publicznej oczekujemy zgodności udzielanej informacji z zasadami dostępności.
>  Przykładem niedostępności informacji publicznej mogą być załączniki do zaproszenia na czwartkowe spotkanie w KPRM, które były w postaci skanów. Informacje mogą być niedostępne, nawet wtedy, gdy do ich udzielenia wykorzystano dostępny system informatyczny (z dostępnym interfejsem), choć w tym przykładzie być może z żadnego systemu informatycznego nie korzystano. Czyli dostępność systemów informatycznych to jedno, a dostępność informacji to drugie.
> 
> Pozdrawiam,
> Aleksander Waszkielewicz
> 
> ---
> Aleksander Waszkielewicz
> Prezes Zarządu
> Fundacja Instytut Rozwoju Regionalnego
> (508) 21-33-22
> www.firr.org.pl
> 
> > -----Original Message-----
> > From: pawel.krawczyk w hush.com [mailto:pawel.krawczyk w hush.com]
> > Sent: Wednesday, April 20, 2011 1:42 PM
> > To: Aleksander Waszkielewicz; rejestr-bounces w isoc.org.pl; 'Jozef
> > Halbersztadt'; 'rejestr'
> > Cc: Justyna.Kucinska w firr.org.pl; Anna.Rozborska w firr.org.pl;
> > Piotr.Pawlowski w firr.org.pl; Jacek.Zadrozny w firr.org.pl;
> > Piotr.Witek w firr.org.pl; Michal.Dziwisz w firr.org.pl
> > Subject: Re: [Rejestr] Fwd: spotkanie z min. M. Bonim
> > 
> > Nawiasem mowiac to postulat dostepnosci (WAA) jest czesciowo
> > uwzgledniony w aktualnym projekcie Krajowych Ram Interoperacyjnosci.
> > 
> > Sent from my BlackBerry® smartphone
> > 
> > -----Original Message-----
> > From: "Aleksander Waszkielewicz" <Aleksander.Waszkielewicz w firr.org.pl>
> > Sender: rejestr-bounces w isoc.org.pl
> > Date: Wed, 20 Apr 2011 13:20:29
> > To: 'Jozef Halbersztadt'<jothal w o2.pl>; 'rejestr'<rejestr w isoc.org.pl>
> > Cc: <Justyna.Kucinska w firr.org.pl>; <Anna.Rozborska w firr.org.pl>;
> > <Piotr.Pawlowski w firr.org.pl>; <Jacek.Zadrozny w firr.org.pl>;
> > <Piotr.Witek w firr.org.pl>; <Michal.Dziwisz w firr.org.pl>
> > Subject: Re: [Rejestr] Fwd: spotkanie z min. M. Bonim
> > 
> > Witam!
> > 
> > Odpowiadając na wniosek Józefa, to my (Fundacja Instytut Rozwoju
> > Regionalnego - NGO działające (w tym kontekście) na rzecz dostępności
> > informacji) popieramy zaproponowane stanowisko. Jak rozumiem, drugi z
> > prezentowanych punktów dotyczy dostępu do informacji publicznej, a nie
> > re-use'u.
> > Z naszej strony prosimy o dołożenie postulatu na jutrzejsze
> > spotkanie w sprawie dostępności informacji publicznej, który padł już
> > podczas spotkania z Premierem ze strony Jarosława Lipszyca. Jarosław
> > wnioskował, by udostępniane dokumenty w formie elektronicznej były w
> > postaci dostępnej, a nie w postaci skanów, gdyż uniemożliwia to
> > przeszukiwanie, przeglądanie, tagowanie itp., czyli efektywne
> > korzystanie z takiej informacji. Przy okazji taka informacja jest w
> > całości niedostępna dla niektórych grup osób niepełnosprawnych.
> > Nieprzestrzeganie innych zasad dostępności informacji powoduje, że jest
> > ona trudniej dostępna lub w ogóle niedostępna dla szeregu grup
> > obywateli czy urządzeń (na przykład mobilnych) itd.
> > Postulat mógłby wyglądać następująco:
> > * wprowadzenie obowiązku, by informacja publiczna była udostępniana
> > zgodnie z zasadami dostępności, to znaczy by mogli z niej korzystać
> > wszyscy obywatele, w szczególności osoby niepełnosprawne i starsze.
> > 
> > Jednocześnie warto podkreślić to, o co apelował już Paweł
> > Krawczyk, czyli "wygodne" przerzucanie spraw do sądownictwa
> > powszechnego w przypadku, gdy odmowa dostępu powołuje się na ochronę
> > danych osobowych, prawo do prywatności i inne tajemnice (art. 22 ust. 1
> > udip). Tym nasza organizacja się nie zajmuje, ale sam się o to
> > potknąłem. Przyznam, że nie wiem, co mówią przepisy europejskie w tej
> > sprawie; poddaję tylko pod uwagę ekspertom.
> > 
> > Pozdrawiam,
> > Aleksander Waszkielewicz
> > 
> > ---
> > Aleksander Waszkielewicz
> > Prezes Zarządu
> > Fundacja Instytut Rozwoju Regionalnego
> > (508) 21-33-22
> > www.firr.org.pl
> > 
> > > -----Original Message-----
> > > From: rejestr-bounces w isoc.org.pl [mailto:rejestr-
> > bounces w isoc.org.pl]
> > > On Behalf Of Jozef Halbersztadt
> > > Sent: Tuesday, April 19, 2011 2:01 PM
> > > To: rejestr
> > > Subject: [Rejestr] Fwd: spotkanie z min. M. Bonim
> > >
> > > Witam,
> > >
> > > Spotkanie z 7 kwietnia doszło do skutku w wyniku starań organizacji
> > > społecznych, głównie Panoptykonu, które dwukrotnie, w styczniu i
> > marcu,
> > > zwracały się do Premiera Tuska o kontynuowanie rozmowy o internecie.
> > > Zgodnie wcześniejszymi propozycjami KPRM spotkanie z 7 kwietnia miało
> > > być spotkaniem z ministrem Bonim i miało dotyczyć bardziej
> > szczegółowej
> > > problematyki niż faktyczna „wizyta u premiera”. Obecne zaproszenie
> > > możną więc rozumieć jako powrót do tamtej koncepcji formatu debaty.
> > >
> > > Od pół roku Fundacja Panoptykon we współpracy z Internet Society
> > Poland
> > > realizują program dotyczący zagadnień regulacyjnych internetu.
> > Dlatego
> > > też już na 7 kwietnia byliśmy w stanie przygotować tezy do
> > > poszczególnych 10 pól problemowych jakie zaproponowaliśmy KPRM do
> > > debaty. Wśród nich były także dwa pola związane z projektami ustaw
> > nad
> > > którymi obecnie chce dyskutować KPRM.
> > >
> > > Przygotowane przez nas tezy przestawiamy jako projekt stanowiska
> > strony
> > > społecznej. Prosimy o krytykę, uzupełnienia czy proponowanie zmian.
> > > Spróbujmy zrobić eksperyment, czy uda się nam ustalić wspólne
> > > stanowisko.
> > >
> > > Pozdrawiam
> > > Jozef Halbersztadt
> > >
> > >
> > >
> > > Ustawa o Świadczeniu Usług Drogą Elektroniczną
> > >
> > > * potrzebne jest zaprojektowanie ogólnej definicji (czy kilku
> > ogólnych
> > > definicji) podmiotów, które zasługują na wyłączenie
> > odpowiedzialności,
> > > w której mieściłyby się zarówno już istniejące formy aktywności, jak
> > i
> > > te, które być może dopiero powstaną na skutek postępu w komunikacji
> > > elektronicznej.
> > >
> > > * najbardziej pożądanym rozwiązaniem kwestii dotyczącej
> > > odpowiedzialności pośredników, którzy nie maja wpływu na treść byłoby
> > > przyjęcie rozwiązań podobnych do uregulowań na gruncie prawa
> > > amerykańskiego:
> > > - po pierwsze, wprowadzenie ogólnego wyłączenia odpowiedzialności,
> > > analogicznego do § 230 Communications Decency Act z 1996 r.,
> > > przewidującego, że żaden operator lub użytkownik usług interaktywnych
> > > nie może być traktowany jak wydawca lub źródło informacji
> > wygenerowanej
> > > przez innego dostawcę treści;
> > > - w dalszej kolejności można wprowadzać wertykalne (a nie
> > > horyzontalne, jak dotychczas) wyłączenia odpowiedzialności oraz
> > > procedurę notice and takedown w odniesieniu do obszarów szczególnie
> > > wrażliwych lub istotnych dla ustawodawcy (np. odnośnie określonych
> > > przestępstw, czy naruszeń prywatności).
> > >
> > > * potrzebna jest analiza tego, jak w chwili obecnej działa mechanizm
> > > usuwania treści z Internetu i jakie zagrożenia dla wolności słowa on
> > > powoduje. Tylko na podstawie takich badań można projektować wyważony
> > > system notice and take down.
> > >
> > > * potrzebne jest zaprojektowanie takiej procedury usuwania z
> > Internetu
> > > treści naruszających prawa osób trzecich, która jednocześnie
> > działałaby
> > > sprawnie i gwarantowała poszanowanie prawa do uczciwego procesu
> > > (pośrednik internetowy nie powinie być wyłącznym arbitrem!)
> > >
> > > * jakiekolwiek zmiany na gruncie uśude nie powinny zmierzać w
> > kierunku
> > > ograniczenia zakresu wyłączeń odpowiedzialności dla usługodawców
> > > działających w obszarze społeczeństwa informacyjnego, ani prowadzić
> > do
> > > nałożenia na nich (w jakiejkolwiek formie i zakresie) obowiązku
> > > monitorowania i filtrowania treści przekazywanych lub udostępnianych
> > w
> > > Internecie.
> > >
> > >
> > >
> > > Re-use
> > >
> > > Uważamy za konieczne wprowadzenie następujących zmian do systemu
> > > udostępniania informacji sektora publicznego do jej ponownego
> > > wykorzystania. Zmiany te mają na celu zminimalizowanie oddziaływania
> > > istniejących barier.
> > >
> > > * zrezygnowanie z bezpośredniej definicji informacji sektora
> > > publicznego (informacji publicznej), a w zamian odniesienie zakresu
> > > prawa do informacji do będących w posiadaniu organów sektora
> > > publicznego dokumentów (niezależnie od tego jakie informacje
> > > zawierają);
> > > * formułowanie wyjątków od prawa do informacji poprzez określanie
> > > dokumentów niepodlegających temu prawu w całości lub w części
> > (wyjątki
> > > te muszą jednak być uzasadnione na gruncie Konstytucji RP i w związku
> > z
> > > tym nie mogą polegać na prostym przepisaniu wyjątków określonych w
> > > Dyrektywie);
> > > * harmonizacja przepisów o udostępnianiu informacji sektora
> > publicznego
> > > ze szczególnymi przepisami dotyczącymi poszczególnych rodzajów
> > > informacji niejawnej i innych ustawowo chronionych tajemnic tak, aby
> > > było jasne, czy przepisy te rozszerzają, czy jedynie uściślają już
> > > istniejące wyjątki;
> > > * obserwacja praktyki stosowania nowej ustawy o ochronie informacji
> > > niejawnych i sformułowanie bardziej konkretnych propozycji;
> > > * stosowanie wytycznych sformułowanych przez Trybunał Konstytucyjny w
> > > zakresie relacji pomiędzy prawem do informacji a prawem do
> > prywatności
> > > osób pełniących funkcje publiczne;
> > > * zastanowienie się nad wprowadzeniem pewnego minimalnego katalogu
> > > informacji o osobach pełniących funkcje publiczne, których
> > > udostępnienia można by żądać w bardziej uproszczonym trybie;
> > > * wprowadzenie wyraźnego obowiązku przedsiębiorców do oznaczania
> > > przekazywanych organom sektora publicznego informacji jako tajemnicy
> > > przedsiębiorcy (jeżeli przedsiębiorca jest w stanie wykazać taki ich
> > > status). Nie oznaczone informacje byłyby wprost objęte obowiązkiem
> > > udostępniania. Natomiast ujawnienie informacji stanowiących tajemnicę
> > > przedsiębiorcy powinno być obowiązkiem organów sektora publicznego,
> > > jeżeli leży to w istotnym interesie publicznym.
> > > * rozważenie wprowadzenia wyraźnego zakazu powoływania się przez
> > organy
> > > sektora publicznego na takie prawa;
> > > * wprowadzenie spójnej polityki nabywania praw wyłącznych przez
> > organy
> > > sektora publicznego od podmiotów prywatnych celem ich udostępniania
> > do
> > > ponownego wykorzystania;
> > > * wprowadzenie spójnej polityki w odniesieniu do systemów
> > > teleinformatycznych wykorzystywanych przez organy sektora publicznego
> > > tak, aby uniknąć możliwości ograniczania prawa do informacji za
> > pomocą
> > > standardów zamkniętych.
> > >
> > >
> > > Dnia 18 kwietnia 2011 19:09 Przeciechowski Witold
> > > <Witold.Przeciechowski w kprm.gov.pl> napisał(a):
> > >
> > >
> > > >
> > > > Szanowni Państwo,
> > > >
> > > > Serdecznie Państwa zapraszam na spotkanie z ministrem Michłem
> > Bonim,
> > > które odbędzie się w czwartek (21 kwietnia) o godz. 13:00, w sali 202
> > > KPRM.
> > > >
> > > > Spotkanie chcielibyśmy poświęcić dwóm ustawom: Ustawie o dostępie
> > do
> > > informacji publicznej i Ustawie o świadczeniu usług drogą
> > > elektroniczną. Projekty obydwu ustaw pisane będą wkrótce w
> > > Ministerstwie Spraw Wewnętrznych i Administracji (obecnie przyjmowane
> > > są dopiero ich założenia - znajdziecie je Państwo w załączeniu do
> > tego
> > > maila). Na spotkaniu w czwartek chcielibyśmy usłyszeć Państwa opinie
> > na
> > > temat tych nowelizacji. Moglibyśmy wziąć je pod uwagę od początku
> > prac
> > > nad projektami samych ustaw.
> > > >
> > > > Oczywiście zgodnie z procedurą, projekty zostaną poddane również
> > > standardowym społecznym konsultacjom w późniejszym terminie.
> > > >
> > > > Z wyrazami szacunku,
> > > >
> > > > Witold Przeciechowski
> > > > asystent ministra
> > > >
> > > >
> > >
> > _______________________________________________________________________
> > >________________________________________________________________
> > > >
> > > > Pomyśl o środowisku. Nie drukuj tej wiadomości jeśli nie musisz.
> > > >
> > >
> > _______________________________________________________________________
> > >________________________________________________________________
> > > >
> > > > Ta wiadomość jest przeznaczona do wyłącznego użytku jej adresata.
> > > Jeśli otrzymali Państwo tę wiadomość przez pomyłkę, prosimy o
> > > bezzwłoczne skontaktowanie się z nadawcą oraz jej usunięcie. Jeśli
> > nie
> > > są Państwo adresatem tej wiadomości, to jej wykorzystanie, w
> > > szczególności poprzez rozpowszechnianie, dystrybucję, powielanie,
> > > publikację wiadomości lub zawartych w niej informacji i/lub
> > dokumentów,
> > > jest zabronione.
> > > >
> > > >
> > >
> > _______________________________________________________________________
> > >________________________________________________________________
> > > >
> > > > Think of the environment. Please do not print this e-mail unless
> > you
> > > really have to.
> > > >
> > >
> > _______________________________________________________________________
> > >________________________________________________________________
> > > >
> > > >
> > > > This message is intended for the sole use of its recipient. If you
> > > received this message by mistake, please immediately notify the
> > sender
> > > and then destroy the message. If you are not the intended recipient,
> > > under no circumstances should you use this e-mail in particular by
> > > means of disseminating, distributing, copying, publishing the message
> > > itself or information / documentation/data contained therein.
> > >
> > >
> > >
> > >
> > >
> > >
> > >
> > >_______________________________________________
> > > Rejestr mailing list
> > > Rejestr w isoc.org.pl
> > > http://listy.icm.edu.pl/mailman/listinfo/rejestr
> > 
> > 
> >_______________________________________________
> > Rejestr mailing list
> > Rejestr w isoc.org.pl
> > http://listy.icm.edu.pl/mailman/listinfo/rejestr
> 
> 
> 









Więcej informacji o liście Rejestr