[Rejestr] [ISOC-PL] Nowe spotkanie w sali Świetlikowej

Piotr VaGla Waglowski vagla w vagla.pl
Pią, 8 Kwi 2011, 20:26:09 MEST

Aleksander Waszkielewicz napisal/a w dniu 2011-04-08 19:35:
> Ja bym min. Berka nie skreślał. Dostępność informacji (w tym dokumentów legislacyjnych, w tym dla osób niepełnosprawnych) to domena naszej organizacji - zanim wyszedł, zagadnąłem Go w sprawie dostępności dokumentów legislacyjnych i dostępności dzienników urzędowych. Zadeklarował, że to dla Niego ważne i oddzwoni.
> [...]

Pan Dyrektor Deminet bardzo dobrze orientuje się w temacie, zatem
niczego nowego od ministra Berka się nie dowie. Organizował już zresztą
szereg wewnętrznych szkoleń w RCL-u na ten temat, w jednym miałem
przyjemność uczestniczyć w charakterze prelegenta. Problem z publikacją
dzienników urzędowymi jest m.in. teki, że owszem, w większości
publikowane są jako tekst, ale. Są fragmenty, ktre elektronicznie są
wklejane do PDF-ów jako bitmapy. Na przykład kod xml w rozporządzeniach.
I o tym też w RCL-u wiedzą, ale nie wiedzą, jak to sformatować. Efekt
jest przekomiczniestraszny. To, co można by zaznaczyć i wkleić jako
fragment kodu - to właśnie trzeba przepisywać. Tu jest przykład z
początku 2010 r.:
http://prawo.vagla.pl/node/8856

Wiem, że w MSWiA trwają jakieś kolejne prace nad kolejnym edytorem aktów
prawnych.

 Piotr 'VaGla' Waglowski     vagla [at] vagla [dot] pl
 VaGla.pl Prawo i Internet   http://www.vagla.pl