[Rejestr] [ISOC-PL] Ciekawe kto to dostał?

Marcin Cieslak saper w saper.info
Czw, 18 Mar 2010, 16:12:44 MET

On Thu, 18 Mar 2010, Jaroslaw Lipszyc wrote:

> Nie mamy systemy notyfikacji, do ktorego moznaby sie zapisac.
> Np. ja wiem ze jestem zainteresowany konsultacjami z obszaru prawa
> autorskiego. Zapisuje sie, i dostaje informacje jak jest cos nowego.

Mało kto wie, ale taki system jest przewidziany w art. 7
ustawy z dnia 7 lipca 2005 r. o działalności lobbingowej i stanowieniu
prawa (Dz.U. z 2005 r. Nr 169, poz. 1414; Dz.U. z 2009 r. Nr 42, poz. 337).

Można zgłosić na piśmie "zainteresowanie pracami nad projektem
ustawy lub rozporządzenia".

Inna rzecz, że zawodowi lobbyści chyba są na wymarciu:

"Na podstawie art. 18 ust. 3 ustawy z dnia 7 lipca 2005 r. o
działalności lobbingowej w procesie stanowienia prawa (Dz. U. Nr
169, poz. 1414 oraz z 2009 r. Nr 42, poz. 337) informuje się, że w
2009 r. wobec Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego nie
były podejmowane działania przez podmioty wykonujące zawodową
działalność lobbingową."

http://bip.mkidn.gov.pl/pages/projekty-aktow-prawnych/dzialalnosc-lobbingowa-w-procesie-stanowienia-prawa/rok-2009.php

"W 2009 r. wobec Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji nie były podejmowane i prowadzone działania lobbingowe w procesie stanowienia prawa przez podmioty wykonujące zawodową działalność w tym zakresie."

http://bip.mswia.gov.pl/portal.php?serwis=bip&dzial=14&id=74&poz=2&update=1

W 2008 roku jak rozumiem w MSWiA odbyło się słownie jedno
spotkanie z zawodowym lobbystą.

Moim zdaniem zarejestrowanie się w systemie konsultacji w sprawach
legislacyjnych mogłoby być zrobione tak, aby spełniać
wymagania ustawy lobbingowej i jej rozporządzenia.
Ten system mógłby i powinien odpowiadać potrzebom
osób, któe takie zainteresowanie zgłosiły - to nie muszą
być tylko zawodowi lobbyści, o których mowa
w rozdziale 3 ustawy, tylko "każdy".

> Najlepiej codziennie. Nic dziwnego, ze bardzo czesto
> sie orientujemy iz ogloszono jakies konsultacje wiele dni po tym, jak je
> ogloszono. W koncu kto czyta codziennie BIP-a?

Niektórzy co bardziej aktywni uczestnicy listy ISOC-PL :)

--
Marcin Cieślak
Internet Society Poland