[Rejestr] prezent na Dzień Kobiet

Piotr VaGla Waglowski vagla w vagla.pl
Czw, 11 Mar 2010, 13:10:12 MET

Szymański Grzegorz napisal/a w dniu 2010-03-11 12:50:
> Mam jednak jedno pytanie. Czy do łącznej kwoty mamy zaliczyć wynagrodzenie urzędników, którzy zajmują się aktualizacją BIP? Jest to o tyle trudne, ponieważ nierzadko zdarza się, że Ci urzędnicy mają szersze zakresy obowiązków. W takiej sytuacji trudno byłoby wycenić ich pracę na rzecz BIP?
>
> Zresztą dobrze byłoby, gdyby dokładnie określił Pan jakie koszty Pana interesują.

Interesuje mnie informacja: ile państwo polskie wydaje pieniędzy na
obsługę systemu dostępu do informacji publicznej. Wiem jednak, że rząd
nie ma wiedzy na temat łącznej kwoty takiej obsługi, dlatego ograniczam
się jedynie do tej sfery, co do której rząd - w mojej opinii - taką
wiedzę mieć powinien (stąd pytanie tylko o administrację rządową i tylko
 związaną z BIP, ponieważ zdaję sobie sprawę również z tego, że
oszacowanie kosztów udostępniania bezwnioskowego, organizowanie innych
form dostępu do informacji, w tym wstępu na posiedzenia, wyłożenie,
koszt przesyłek odpowiedzi na wnioski, koszt pracy urzędnika
przygotowującego odpowiedzi, pracownika odpowiedzialnego z wysyłkę,
etc., jest na tym etapie naszej dyskusji zadaniem zbyt trudnym).

Uwzględniając wcześniejsze sformułowanie swojego pytania mógłbym
doprecyzować, że jestem zainteresowany wiedzą na temat wydatków (brutto
- jeśli są inne niż "netto") z budżetu państwa na obsługę rządowych
BIP-ów i owszem - w tym musiałaby być uwzględniona również kwota
wydatków ponoszonych z budżetu państwa (a jeśli są również inne źródła,
to również z tych źródeł) na wynagrodzenie urzędników, którzy zajmują
się aktualizacją tych BIP-ów, gdyż bez uwzględnienia tych wydatków
wskazany koszt nie byłby rzeczywisty (nie wiedzielibyśmy ile kosztuje
roczne działanie systemu BIP). Rozmawiamy przecież o tym, w jaki sposób
udostępniać informacje obywatelom, w tym informacje związane z
konsultacjami społecznymi. Konkretna kwota wydatków poniesionych w roku
ubiegłym (mamy marzec, więc te pieniądze zostały już wydane, a więc
teoretycznie przynajmniej powinno się dać wskazać taką kwotę) jest
jednym z punktów wyjścia do dalszych analiz.

W dalszej dyskusji warto porozmawiać również o tym, jak zrobić, by
odpowiedź na tak postawione pytanie nie była tak trudna, jak jest dziś.

 Piotr 'VaGla' Waglowski     vagla [at] vagla [dot] pl
 VaGla.pl Prawo i Internet   http://www.vagla.pl
 Internet Society Poland     http://www.isoc.org.pl