[Rejestr] Kontrpropozycja - pierwszy draft

Piotr VaGla Waglowski vagla w vagla.pl
Śro, 10 Mar 2010, 19:42:10 MET

Rafał Zieleniewski napisal/a w dniu 2010-03-10 07:34:
> Zdanie
> Rząd powinien rozważyć koncepcję powołania, wzorem amerykańskim i
> brytyjskim, pełnomocnika ds. informacji publicznej, działającego w
> oparciu o
> ustawę oraz obdarzonego realnymi kompetencjami i zakresem
> odpowiedzialności.
> proponuję przeformułować na:
> Rząd powinien rozważyć umiejscowienie w administracji rządowej zakres
> obowiązków związanych z udostępnianiem informacji publicznej.

Tu w ogóle nie chodzi o pełnomocnika ds informacji publicznej, tylko
kogoś, kto na mocy przepisów ustawy będzie odpowiedzialny za
e-government w Polsce, odpowiedzialnego za to z imienia i nazwiska (nie
zaś w związku z udziałem w komisjach, komitetach, bezosobowych gremiach
bez odpowiedzialności), w szczególności będzie miał możliwość ewaluacji
przygotowanego zadaniowo budżetu przeznaczonego na inwestycje w rządowe
IT w taki sposób, by przepuszczać rozwiązania informatyczne realizujące
zadania więcej niż jednego resortu, realizujące strategie państwa, w tym
- jeśli rząd tak uzna - działając na "otwartych standardach" w sferze
komunikacji i formatów dokumentów.

 Piotr 'VaGla' Waglowski     vagla [at] vagla [dot] pl
 VaGla.pl Prawo i Internet   http://www.vagla.pl
 Internet Society Poland     http://www.isoc.org.pl