[Rejestr] wersja 28 luty wieczór

Rafał Zieleniewski zielenie w kr.onet.pl
Pon, 1 Mar 2010, 19:13:36 MET

Witam

W pełni zgadzam się z uwagą, że - koniec z dokumentami papierowymi -
platforma powinna być podstawowym kanałem  komunikacji.
Jednak powyższa uwaga wykracza poza zakres konsultacji. Zostawmy sobie coś
na przyszły tydzień :-)

Natomiast negatywne zdanie mam o dwu dalszych uwagach:
> Scentralizowany portal będzie kosztował dużo
> Scentralizowany portal nie zadziała. Będzie po prostu omijany.

Owszem, portal będzie kosztować. Ale ma docelowo zastąpić kilkanaście BIPów,
których utrzymanie kosztuje. Po jakimś czasie mniejsze koszty utrzymania
przeważą. Powinniśmy przygotować ocenę skutków propozycji.
Uważam też, że koszt banalnego pod względem fachowym rozwiązania nie będzie
szczególnie wysoki.

Istnieje obawa, że resorty wolą korzystać z własnych rozwiązań. Do
scentralizowania zawsze była potrzebna wola polityczna. BIPy są przeżytkiem
z okresu, kiedy każdy resort miał sam przygotować projekt ustawy. Dziś
projekty ma wykonywać RCL.

pozdrawiam
Rafał