[Rejestr] wersja 28 luty wieczór

Małgorzata Szumańska malgorzata.szumanska w panoptykon.org
Pon, 1 Mar 2010, 17:46:02 MET

> ze względu na brak czasu Panoptykon też nie będzie zgłaszać "głębokich
zastrzeżeń". Jeśli damy radę (mamy dziś bardzo ograniczone możliwości
działania w sieci) podrzucimy parę poprawek redakcyjnych.
> Zakładam, że to jst "pierwszy głos" w tej dyskusji, i o ile uda się
faktycznie ten proces tworzenia platformy nieco "uspołecznić" to będzie
jeszcze okazja do doprecyzowania postulatów i popracowania nad ważnymi
niuansami.

Tak jak pisała Katarzyna, nie byliśmy w stanie przeanalizować
zaproponowanych przez rząd rozwiązań. Zapoznałam się natomiast z
przygotowanym przez "naszą stronę" pismem i wprowadziłam tam kilka drobnych
poprawek - w trybie edycji zmian (więc łatwe do wyłapania). Dokument nie
uwzględnia jeszcze propozycji Kasi, choć oczywiście zgadzam się, że takie
podsumowanie jest potrzebne - trzeba to będzie skleić.
Ze względu na ograniczenia, o których wspominałyśmy, uwagi mają przede
wszystkim formalno-kosmetyczny charakter. Nie oznacza to jednak, że nie mam
merytorycznych wątpliwości (które poniekąd wynikają z nieprzeanalizowania w
dokładny sposób rządowych rozwiązań). Np. czy rzeczywiście jest tak, że RSI
będzie zawierać jedynie projekty dotyczące społeczeństwa informacyjnego?
Jeśli tak, to oczywiście popieram zaprezentowane w naszym piśmie stanowisko.
Inne moje wątpliwości dotyczą centralizacji platformy,  uprawniań "strony
społecznej" czy konkretnie zaproponowanej struktury treści (vide uwagi
Vagli, tam też słusznie o logowaniu), ale ponieważ nie jesteśmy w stanie
dzisiaj zaproponować innych rozwiązać i poddać ich pod dyskusję, ograniczam
się jedynie do bardziej formalnych poprawek. Proponuję potraktować to jako
początek dyskusji, a nie jako precyzyjnie wypracowane stanowisko "strony
społecznej"

Moim zdaniem, pod pismem powinna podpisać się jedna osoba-wysyłająca (Jarek,
może Ty? a może są inne zgłoszenia?), a do niego powinna zostać dołączona
informacja, w imieniu jakich organizacji ta osoba występuje. W poprzednich
razach wklejaliśmy loga zaangażowanych organizacji (przykład w załączniku).
Przez "nowe" organizacje rozumiem te, które zaangażowały się w stworzenie
tego pisma albo je poparły, a nie ma ich wśród poprzednio zaangażowanych.

Pozdrawiam,
MSz
--
FUNDACJA PANOPTYKON