[Rejestr] kampania profrekwencyjna

Jarek Deminet jarekdem w gazeta.pl
Pon, 5 Lip 2010, 14:06:38 EDT

Ja myslę, że nie trzeba wprowadzać żadnej dodatkowej kratki - wystarczy uznać, że kartka
bez krzyżyka przy którymkolwiek z kandydatów jest głosem ważnym. Tak jest w większości
głosowań i nie rozumiem, dlaczego akurat w wyborach prezydenckich jest inaczej.
Nie zaznaczam żadnego - to znaczy, że nie oddaję na żadnego z nich głosu. Oczywiście
kartka z wybranymi wieloma kandydatami powinna nadal być nieważna.

A czy nie boicie się w przypadku upowszechnienia wyborów korespondencyjnych masowego
handlu głosami i np. przymuszania pracowników do głosowania wedle woli pracodawcy? Tak,
wiem, teraz też handluje się wyniesionymi głosami - ale wyniesienie kartki i potem jej
wniesienie jest zdaje się przestępstwem, więc zawsze dla uczestniczących jest jakieś ryzyko,
a przy głosowaniu korespondencyjnym taki przekręt można zrobić bez problemu.

A poza tym - nie rozumiem, dlaczego nie można przedłużyć głosowania do 21 albo nawet do
22. Dodatkowe diety nie wyniosą dużo. Pewnie wtedy nawet nie byłoby potrzebne głosowanie
dwudniowe - chociać raz już się zdarzyło i jakoś poradzono sobie z zabezpieczeniem urn na
noc.

Pozdrawiam

--Jarek