[Rejestr] kampania profrekwencyjna

Rafał Zieleniewski zielenie w kr.onet.pl
Pon, 5 Lip 2010, 13:33:38 EDT

Witam

Formuła "żaden z powyższych" istotnie różni się od celowego lub nie celowego
oddania głosu nieważnego. Często ktoś nie wpisze znaku krzyżyka w kratce
albo postawi ptaszek albo zaznaczy 2 kandydatów z setki (podczas wyborów
samorządowych).

Sprawdzanie nazwiska podczas wrzucania karty do urny zapobiegnie możliwości
kserowania kart i wrzucania dziesiątek kart przez jedną osobę. Takie
fałszerstwa się zdarzają.

pozdrawiam
Rafał

----- Original Message -----
From: "Piotr Szotkowski" <chastell w chastell.net>
To: "Rafał Zieleniewski" <zielenie w kr.onet.pl>
Cc: <rejestr w isoc.org.pl>
Sent: Monday, July 05, 2010 7:07 PM
Subject: Re: [Rejestr] kampania profrekwencyjna

> głosowania formuły "żaden z powyższych".

Czym to się różni od skreślenia wszystkich?

> Apeluję o zaznaczanie ptaszka na liście wyborczej przy nazwisku
> wyborcy podczas wrzucania głosu do urny, niezależnie od sprawdzania
> obecności na liście w chwili wydania karty do głosowania.

Konstytucja mówi, że wybory odbywają się w głosowaniu tajnym,
więc na szczęcie nie ma na to szans. A jeśli chodzi o statystyki,
to przecież PKW publikuje, ilu kart nie wrzucono (wczoraj: 4273).

— Piotr Szotkowski
--
„Egzamin był tak trudny, że nie mogłem nawet znaleźć sali.”