[Rejestr] brytyjska partycypacja spoleczna online (bylo: Re: Jest propozycja rzadu)

Alek Tarkowski a.tarkowski w icm.edu.pl
Nie, 28 Lut 2010, 16:52:37 MET

Marcinie,

Zapomniałem o jeszcze jednym ciekawym linku - zintegrowanej liście
konsultacji w ramach jednego (ale dużego resortu) - ciekawe jest np. to,
ze wykorzystują RDFa.
http://www.bis.gov.uk/category/consultations?status=open

Jeśli chodzi o "totalne sejmikowanie", rzeczywiscie jest takie ryzyko,
ale dopóki nie spróbujemy, to nie dowiemy się, jak jest naprawdę :)

Dla przykladu, oto podsumowanie brytyjskich konsultacji (robionych
wlasnie przez BIS), w ramach których rzad otrzymał 3000+ uwag:
http://interactive.bis.gov.uk/scienceandsociety/site/test-page/

Jak rozumiem, rozwiązaniem jest oferowanie kilku formuł / formatów
konsultacji, z których niektóre są proste, i dają się prosto podsumować.
Unia Europejska np. stosuje ankiety jako jeden z kilku, i najmniej
angazujący mechanizm konsultacji.

pozdrowienia,

Alek

--
dr Alek Tarkowski
koordynator projektu / project coordinator