[Rejestr] Jest propozycja rzadu

Rafał Zieleniewski zielenie w kr.onet.pl
Nie, 28 Lut 2010, 12:27:26 MET

Witam

Pozwolę sobie odpowiedź na list rozpocząć od końca.

> W przeciwnym przypadku - co pokazała moim zdaniem debata - doprowadzimy
> do wygłaszania "stanowisk w imieniu" i sprawy nie pójdą do przodu.

Z powyższą tezą zgadzam się w 100%. Należy stworzyć takie mechanizmy, które
rozerwą związek pomiędzy pomysłodawcę z osobą zgłaszającą wniosek. Środkami
do tego celu mogą być:
- zgłaszanie pomysłów wcześnie, na wspólnej platformie wymiany informacji,
- wypracowanie konsensusu w sprawie postulatów, które trzeba zgłosić,
- wyznaczenie "urzędników", którzy zgłoszą wnioski w imieniu grupy.

Na posiedzeniu ze stroną rządową nie odbywa się poważna dyskusja
merytoryczna. Żadne cięte i błyskotliwe sprawy nie załatwiają niczego. Rząd
ma dziesiątki eksportów, PRowców i specjalistów od taktyki, którzy
przedłożone propozycje przejrzą i wybiorą odpowiednie dla rządu naszego
kraju i partii konstruujących rząd.

Wybór losowy naszych reprezentantów - jeśli nie mogą pójść wszyscy chętni -
jest potwierdzeniem zasady, że to strona społeczna wybiera swoich
reprezentantów a nie strona rządowa narzuca osoby stronie społecznej. Takie
narzucanie doskonale pamiętam z przygotowań do obrad okrągłego stołu.
Owszem, mówiła partia, obrady tak ale bez Kuronia i Michnika. Oczywiście nie
chodziło wtedy o te dwie konkretne osoby. Chodziło o złamanie solidarności
strony społecznej i wysondowanie jak daleko strona społeczna gotowa jest na
ustępstwa. Jak pamiętamy strona społeczna nie zgodziła się na dobieranie
sobie reprezentantów.

Wybór losowy jest jedynym dobrym. Cała starożytna demokracja ateńska
posługiwała się losowym wyborem urzędników. Dwa dni po napisaniu mojej
propozycji dowiedziałem się, że grupa twórców kultury ma ten sam pomysł.
http://news.money.pl/artykul/po;o;pomysle;tworcow;jest;gorszy;niz;abonament,32,0,593440.html

pozdrawiam
Rafał